احداث بوستان هزار هکتاری فرصتی برای همدلی نسل‌های مختلف در کنار هم است
احداث بوستان هزار هکتاری فرصتی برای همدلی نسل‌های مختلف در کنار هم است
مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و با محوریت افزایش نشاط اجتماعی نسل‌های مختلف انقلاب را به هم نزدیک کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن مالکی نژاد با اشاره به اهمیت توجه به فضای سبز در بهبود اقلیم شهر قم و جذب گردشگر اظهار داشت: شهر قم به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های مذهبی نیازمند برنامه‌ریزی برای ارتقاء امکانات شهروندی و در نتیجه جذب توریسم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم عملکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم را در سال‌های اخیر مثبت ارزیابی کرد و افزود: شهر قم امروز به مرز استاندارد سرانه فضای سبز رسیده و چند منطقه نیز از مرز استاندارد نیز گذشته است.

وی به بوستان هزار هکتاری اشاره کرد و گفت: احداث بوستان هزار هکتاری با ایجاد کاربری‌های مختلف در آن یکی از پروژه‌های لازم برای شهر قم بوده که می‌تواند علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز یکی از جاذبه‌های توریستی شهر قم نیز به‌حساب بیاید.

مالکی نژاد طراحی بوستان هزار هکتاری را بر اساس پاسخگویی به نیاز شهر دانست و تصریح کرد: گام نخست در طراحی این بوستان شناخت جامعه هدف آن و طراحی و مشخص کردن کاربری‌هایی با تأمین خواسته‌های این جامعه هدف بوده است.

وی طراحی زمین‌ها بازی و ورزشی، محوطه‌هایی برای اجرای تئاترهای خیابانی و ایجاد امکانات تفریحی و فرهنگی را بخشی از نیازهای شهروندان و زائران عنوان و بیان کرد: شناخت نیازهای جوانان و تأمین خواسته‌های آن به‌عنوان یک دغدغه اصلی شهرداری در این بوستان دیده‌ شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر لزوم ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی و امید باید در برنامه‌های شهرداری و شورای شهر دیده‌ شده و این تغییر نگرش باید در برنامه‌های مذهبی مانند برگزاری یادواره شهدا نیز لحاظ شود.

مالکی نژاد بوستان هزار هکتاری را فضایی مناسب برای نزدیک کردن نسل‌های مختلف انقلاب به هم دانست و تأکید کرد: نمی‌توانیم بخشی از نیازهای جوانان مانند نیاز به تفریح و شادی را برای آن‌ها نادیده بگیریم، بلکه باید با برنامه‌ریزی فرهنگی مناسب نسل اول انقلاب و شهدا را با جوانان در فضایی شاد و سالم نزدیک کنیم.

وی پلاک زدن بخشی از درختان بوستان را به نام شهدا از اقدامات مناسب فرهنگی در بوستان هزار هکتاری خواند و ادامه داد: باید به بوستان هزار هکتاری به‌عنوان فرصتی برای جمع‌کردن همه اقشار جامعه نگاه کرد و نباید هیچ‌یک از طیف‌های جامعه در این بوستان نادیده گرفته شود.