شفافیت، انضباط مالی و چابک سازی در پروژه‌های عمرانی قم مدنظر قرار گیرد
شفافیت، انضباط مالی و چابک سازی در پروژه‌های عمرانی قم مدنظر قرار گیرد
جلالی با بیان اینکه شفافیت، انضباط مالی و چابک سازی در پروژه‌های عمرانی قم مدنظر قرار گیرد گفت: اگرچه در مدیریت شهری و اجرای وظایف خود، گرفتار بیماری کرونا هستیم و تبعاتی داشته است، اما با زمان‌بندی مشخص انتظار داریم 90 درصد از پروژه‌های مهم در دست اجرای سازمان توسعه عمران شهرداری قم در سال 99 به بهره‌برداری برسد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از پروژه‌های سازمان توسعه عمران شهرداری قم اظهار داشت: این سازمان با مدیریت جدید خود، شتاب خوبی در اجرای پروژه‌ها داشته است و توقعات را نسبت به اجرایی شدن پروژه‌ها بالا برده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: اگرچه در مدیریت شهری و اجرای وظایف خود، گرفتار بیماری کرونا هستیم و تبعاتی داشته است، اما با زمان‌بندی مشخص، استفاده از پیمانکاران متعهد و بودجه‌ریزی صحیح، انتظار داریم ۹۰ درصد از پروژه‌های مهم در دست اجرای سازمان توسعه عمران شهرداری قم در سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه سازمان توسعه و عمران شهرداری باید از ابعاد مختلف به وظایف خود عمل کند تصریح کرد: این سازمان باید با شفافیت، انضباط مالی، استفاده از نیروهای کارآمد، متخصص و کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی سازمان در جهت اجرای پروژه‌های مهم عمرانی در قم قدم بردارد.

جلالی بیان کرد: شورای اسلامی شهر قم، پیگیری زیادی در اجرای پروژه‌های عمرانی دارد، به‌ویژه طرح‌ها و پروژه‌هایی که جزء اولویت‌ها و مطالبات مردمی است باید متناسب با ظرفیت‌های موجود زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین رویکرد این سازمان، شفافیت مالی است و در این مسیر باید از پیمانکاران بومی و متعهد استفاده شود خاطرنشان کرد: در روند اجرای پروژه‌ها و همچنین استفاده از نیروها در سازمان باید توجه داشت که نیروها به‌خوبی چیدمان شوند و متناسب با توانایی و تخصص از آن‌ها استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: درجایی که نیرو کارآمد نبوده و هزینه تحمیل می‌کند باید طبق توانمندی آن نیرو، جابه‌جایی و یا بازنگری انجام شود، وقتی وظایف مهمی در توسعه عمران و توانمندی‌های زیادی در آن وجود دارد، انتظارات نیز بالاست.

جلالی با بیان اینکه شهرداری قم دارای نیروهای بسیار توانمندی در حوزه عمران و مهندسی است و ظرفیت بیشتری برای واگذاری وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های قم، پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و اعضای شورای اسلامی شهر قم، از میزان پیشرفت و نحوه اجرای این پروژه‌ها بازدید کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس یافته‌ها، دانش فنی خوبی در پل‌سازی به مجموعه سازمان منتقل‌شده که باید از آن استفاده کرد و تجربیات کارآمد را در روند پل‌سازی مدنظر قرار داد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: سازمان توسعه عمران شهرداری قم در واگذاری مسئولیت‌ها نیز باید پاسخگو باشد و نظارت کارآمدی بر هزینه‌ها داشته باشد تا بتوان با مدیریت منابع بخش عظیمی از پروژه‌های قم را عملیاتی کرد.

جلالی گفت: شورای اسلامی شهر قم از اجرای برنامه‌های سازمان توسعه عمران و اقدامات شهرداری در جهت تحقق پروژه‌های مختلف و خدمت‌رسانی به شهروندان حمایت می‌کند.