شهرداری باید در حوزه عمران، پیمانکاران بومی را تربیت و تقویت کند
شهرداری باید در حوزه عمران، پیمانکاران بومی را تربیت و تقویت کند
حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در جهت رفع مشکلات و استفاده از ظرفیت‌های موجود، شهرداری باید در حوزه عمران، پیمانکاران بومی را تربیت و تقویت کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقم، حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر در بازدید اعضای شورای شهر از سازمان توسعه عمران شهرداری قم اظهار داشت: نیروهای فعال در توسعه عمران قم، دارای تخصص و توانمندی زیادی هستند و ظهور و بروز این توانمندی‌ها را در اجرای بسیاری از پروژه‌ها می‌بینیم.
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: در اجرای پروژه‌های عمرانی، دغدغه‌هایی وجود دارد که در جهت رفع مشکلات و استفاده از ظرفیت‌های موجود، شهرداری باید در حوزه عمران، پیمانکاران بومی را تربیت و تقویت کند.
وی تصریح کرد: شفافیت مالی در حوزه عمران و اجرای پروژه‌های عمرانی یکی از الزامات مهم است و باید به آن توجه شود که در تحقق این امر باید از پیمانکاران توانا و سالم برای اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده شود.
حجت‌الاسلام آتش زر بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکاران توانمند بومی از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوان در اجرای پروژه‌ها به موفقیت دست یافت و در زمان‌بندی مناسبی شاهد اتمام پروژه‌ها باشیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهم در سازمان توسعه عمران، توجه به نیروهای انسانی و از میان بردن فاصله طبقات در پرداخت حقوق است و به گفته امام علی‌(ع) تفاوت حقوق کارگزار و زیردستان نباید فاصله‌ای بیش از سه برابر داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: اختلاف شدید میان حقوق کارگران و مدیران شهری امری پذیرفتنی نیست و نباید فاصله حقوق زیاد باشد، البته این به معنای نادیده گرفتن تخصص و توانمندی مدیران نیست.
وی گفت: همچنین سازمان توسعه عمران باید چالاک باشد و نیروهای کارآمد را انتخاب کند و به ظرفیت‌سازی مناسبی در جهت استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات و تخصص بپردازد.
حجت‌الاسلام آتش زر افزود: باید به طور میدانی از پروژه‌های عمرانی بازدید شود به ویژه پروژه‌های مهمی چون پل ولی عصر(عج) و ادامه بلوار جمهوری اسلامی که مراحل نهایی را می‌گذرانند و پیشرفت فیزیکی زیادی دارند باید در اولویت بازدیدها باشد.
نظارت کامل شورای اسلامی شهر قم بر روی بودجه‌ شهرداری
در این بازدید سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم نیز بیان کرد: هر سه ماه یک‌بار به‌طور دقیق بودجه شهرداری در حوزه‌های مختلف رصد می‌شود و نظارت کاملی از سوی شورای اسلامی شهر قم بر روی بودجه‌ شهرداری به ویژه در بخش عمرانی وجود دارد.
وی تصریح کرد: در روز نیمه شعبان، اعضای شورای اسلامی شهر قم، از پروژه‌های عمرانی شهر بازدید می‌کنند تا در جریان اقدامات و پیشرفت فیزیکی و زمان‌بندی اجرای آن قرار بگیرند.