نقدپذیری و پاسخگویی به افکار عمومی از رسالت های مهم شورای اسلامی شهر قم است
نقدپذیری و پاسخگویی به افکار عمومی از رسالت های مهم شورای اسلامی شهر قم است
شورا نهادی مقدس است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام نیز دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، شورای اسلامی شهر قم با تبریک فرا رسیدن روز شوراها این روز را به همه نمایندگان محترم مردم در شهرها و روستاها تبریک گفت، متن پیام به شرح زیر است:

مقام معظم رهبری (مدظله العالی):

خدای متعال را شکر گزاریم که در انتخابات شوراها یک نهاد دیگر برای خدمت به مردم تأسیس شد و ملت ایران یک گام دیگر به تحقق کامل قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی نزدیک گشت(۱۳۷۸/۰۲/۰۸)

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران از نهم اردیبهشت به عنوان روز ملی شوراها یاد شده است.

شورا نهادی مقدس است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام نیز دارد.

تردیدی نیست که شوراها به عنوان یکی از مردمی­ ترین نهادهایی که از بطن مردم برخواسته اند، زبان گویای آنان در برابر مسئولان و نهادهای مختلف محسوب می شوند و به عنوان وکلای مردم پیگیر مسائل و مشکلات موکلین خود هستند.

جای بسی افتخار است که شورای اسلامی شهر مقدس قم در پنجمین دوره بروز و ظهور خود پیگیری مطالبات مردمی و نظارت و یاری در اجرای مصوبات حوزه مدیریت شهری و رفع موانع در اجرای پروژه ها را از جمله اولویت‌های مهم خود تعریف کرده و در این راستا توفیقات بسیاری داشته است.

شورای اسلامی شهر قم ارائه عملکرد در اتاق شیشه‌ای و نقد پذیری را از رسالت‌های مهم خود در پاسخگوئی به افکار عمومی و اصحاب رسانه دانسته و فارغ از هرگونه جهت گیری سیاسی ، پیگیر تمام خواسته های به حق مردم شریف قم بوده است.

توجه به انضباط مالی شهرداری ؛نظارت و حضور در کنار اکثر پروژه های در دست اجرا، توسعه خردمندانه فضاها ی شهری،توجه به تغییرات اساسی در منظر شهری ،رویکرد و تعریف پیوست فرهنگی در اجرای پروژه ها،ادامه روند توسعه شهری با وجود کاهش چشمگیر درآمدها و تعامل با نهادهای علمی و دانشگاهی از جمله تفاوت های شورای پنجم بوده و با نیم نگاهی به آنچه در طول این ۴ سال اتفاق افتاده با افتخار شاهد تفاوتی چشمگیر در روند فعالیت شورای اسلامی شهر قم در بین دوره های مختلف بوده ایم.

شورای اسلامی شهر مقدس قم ضمن تبریک روز شوراها به تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در استان مقدس قم ، توفیق روزافزون تلاشگران خدمتگزاری به مردم متدین و ولایتمدار را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی از درگاه ایزدمنان خواستار می باشد.

شورای اسلامی شهر مقدس قم