بهره برداری از پروژه های متعدد شهرداری در سال ۹۹
بهره برداری از پروژه های متعدد شهرداری در سال ۹۹
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: با بیان اینکه سال 99 یکی از سال‌هایی است که بیشترین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی صورت می گیرد، بیان کرد: اتمام پروژه میدان ولی عصر(عج) از جمله این برنامه‌هاست که در روان سازی حمل و نقل درون شهری و برون شهری تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی با بیان اینکه سال ۹۹ یکی از سال‌هایی است که بیشترین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی صورت می گیرد، بیان کرد: اتمام پروژه میدان ولی عصر(عج) از جمله این برنامه‌هاست که در روان سازی حمل و نقل درون شهری و برون شهری تاثیر بسزایی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: تقاطع بلوار پیامبر اعظم(ص) و فردوسی نیز در نیمه اول سال به بهره‌برداری می‌رسد و درصد بالایی پیشرفت داشته است.

جلالی همچنین بهره برداری از باغ پرندگان و شهربازی بوستان غدیر را از دیگر برنامه‌های امسال شورای شهر دانست و گفت: دستگاه‌های شهربازی غدیر در حال نصب است.

وی به وضعیت پروژه عماریاسر اشاره افزود: بلوار عماریاسر یک پروژه سنگین است که تملک مهمترین مسئله آن است و شورای پنجم برنامه‌ای گذاشته تا از منابعی برای تملک استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در فاز ۵ عماریاسر بخشی از تملکات انجام شده و از مردم می خواهیم نسبت به قیمت گذاری های کارشناسی شده قانع باشند.

جلالی با اشاره به طرح تفصیلی شهر قم، گفت: طرح تفصیلی نیز اواخر سال ۹۶ ابلاغ شد که طرح یک سیکل اجرایی دارد و زمانی که مشاور طرح را ارائه داد در کمیسیون ماده ۵ به تصویب می‌رسد.

وی ادامه داد: زمانی که شورای عالی و معماری کشور طرح تفصیلی را تصویب کرد همه می‌توانند نسبت به قیمت املاک منطقه آگاه شوند.

حل مشکل پروژه شهید کاظمی از عهده شورا و شهرداری خارج است

رئیس شورای اسلامی شهر قم به طرح شهید کاظمی اشاره کرد و گفت: این طرح یک مشکل حقوقی و اساسی دارد که از حوزه مدیریت شهری خارج است و دستگاهی که مشارکت کرده و قرار بوده ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری با آن باشد با مشکل مواجه شده و در حال حاضر پروژه شهید کاظمی دست هیات تصفیه است و از دست شهرداری و شورای اسلامی شهر خارج است.

جلالی اضافه کرد: بلوار پیامبر اعظم(ص) یکی از محورهای استراتژیکی است که آینده قم را رقم می زند و مصوبه ماده ۵ را دارد اما در مسیر اشکالاتی دارد که برای این پروژه با اجازه دولت اوراق فروخته شده اما تایید شورای عالی شهرسازی و معماری را ندارد و قرار است که اصلاحاتی انجام شود و اصلاحات صورت گرفته و برای وزارت کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که با توجه به شیوع کرونا گریبانگیر شهرداری شده است، خاطرنشان کرد: بودجه بسیاری برای ضد عفونی معابر شهری از سوی شهرداری هزینه شد، همچنین اجاره پارکینگ های شهرداری نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا بخشیده شد و هزینه هایی نیز به آرامستان‌ها تحمیل شد که سعی می شود از منابع دیگری جبران شود.