لزوم بازنگری در وظایف ذاتی هیئت تطبیق
لزوم بازنگری در وظایف ذاتی هیئت تطبیق
روح‌الله امراللهی اظهار داشت: متأسفانه لایحه افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس در هیئت تطبیق بدون حضور نمایندگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی رد لایحه خورده و از استانداری درخواست رسیدگی به نوع عملکرد هیئت تطبیق راداریم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم،در یکصدو وچهل و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، لایحه افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس با اصرار رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم مطرح شد و روح‌الله امراللهی اظهار داشت: متأسفانه لایحه افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس در هیئت تطبیق بدون حضور نمایندگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی رد لایحه خورده و از استانداری درخواست رسیدگی به نوع عملکرد هیئت تطبیق راداریم.

وی با گلایه از عملکرد هیئت تطبیق تصریح کرد: هیئت تطبیق بدون در نظر گرفتن بسیاری از مسائل بخشی از شهروندان آسیب‌پذیر را دچار مشکل کرده و این حق‌الناس است.

سپس حسن بختیاری نایب ریس شورای اسلامی شهر قم نرخ‌گذاری برای تاکسی و اتوبوس را وظیفه شورای اسلامی شهر دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه وظیفه ذاتی نهادها و کمیته‌ها نادیده گرفته ‌شده و با تصمیم گیرهای خارج از حیطه وظایف جامعه دچار چالش و هزینه اضافه می‌شود.

در ادامه زین‌العابدین قرچورلو وظیفه اصلی هیئت تطبیق را مطابقت لایحه‌های شورا با قوانین دانست و بیان کرد: متأسفانه امروز شاهد تفسیر لوایح از طرف هیئت تطبیق بوده و با رد لایحه افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس جامعه را دچار هزینه‌های اضافی می‌شود.

وی ادامه داد: ما در برابر خانواده این افراد مسئول بوده و با نگه‌داشتن پول آن‌ها را دچار آسیب جدی می‌کنیم.

حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز عملکرد هیئت تطبیق را توهین به نمایندگان مردم دانست و ادامه داد: باید این مسئله هر چه سریع‌تر برطرف ‌شده و بیش از این هزینه اضافی به جامعه تحمیل نشود.