بررسی ۱۷۳ لایحه توسط کمیسیون برنامه ‌و بودجه
بررسی ۱۷۳ لایحه توسط کمیسیون برنامه ‌و بودجه
اخوان با بیان اینکه در این مدت یازده طرح از جانب اعضای کمیسیون به صحن علنی شورا آمده که عمدتاً تبدیل به لایحه شده است، افزود: عمده عملکرد کمیسیون بحث بررسی لوایح بودجه اصلاحیه متمم و تفریق شهرداری و سازمان‌ها بوده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، مجید اخوان با بیان اهمیت و جایگاه منشور بودجه اظهار داشت: عمده جلسات کمیسیون تلفیق مباحث بودجه‌ای بوده که به‌صورت عادی در هفته دو جلسه تشکیل می‌شود و در یک سال اخیر ۱۷۳ لایحه و ۱۵۶۵ نامه‌های رسیدگی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه ‌و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در این مدت یازده طرح از جانب اعضای کمیسیون به صحن علنی شورا آمده که عمدتاً تبدیل به لایحه شده است، افزود: عمده عملکرد کمیسیون بحث بررسی لوایح بودجه اصلاحیه متمم و تفریق شهرداری و سازمان‌ها بوده است.

وی بررسی عملکرد تحقق بودجه به‌صورت جاری و درآمد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: منابع انسانی و نیروهای انسانی، سیاست‌گذاری، تعداد، خط‌مشی گذاری و رصد منابع انسانی جزو شرح وظایف کمیسیون برنامه ‌و بودجه شورای شهر قم هستند.

اخوان با بیان اینکه پیگیری، بررسی و تجزیه ‌و تحلیل صورت‌های شهرداری و سازمان‌های تابعه در دستور کار این کمیسیون قرار دارد، گفت: شفاف‌سازی صورت‌های مالی از دیگر وظایف این کمیسیون است.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصویب پروژه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان را از دیگر وظایف این کمیسیون برشمرد و گفت: تمام این موارد با تعامل با معاونت‌های مربوطه همچون اداره کل درآمد و معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی و حوزه سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

وی پیگیری امور سرمایه‌گذاری را از دیگر وظایف کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا برشمرد و تأکید کرد: بررسی، تعیین تکلیف، بازخورد برنامه پنج‌ساله و چشم‌انداز ۲۰ ساله، بررسی تخفیفات مناسبتی، تشکیل کمیسیون ماده ۶۴ مالیاتی، پیگیری مشکلات مالی پیمانکاران عمرانی و خدماتی از دیگر مواردی است که توسط این کمیسیون پیگیری می‌شود.

اخوان اخذ با اشاره به اخذ جرائم راهنمایی و رانندگی و سهم شهرداری در این زمینه گفت: در هیچ شهری حق ‌و حقوق شهرداری‌ها پرداخت نمی‌شود در حالی‌ که این حق جزو مسلمات بوده و باید پرداخت شود.