ارتباط شهرداری و شورای شهر حسنه و وحدت‌گونه است
ارتباط شهرداری و شورای شهر حسنه و وحدت‌گونه است
شهردار کلانشهر قم با اشاره به همکاری دو سویه شورای اسلامی شهر قم و شهرداری قم اظهار داشت: ارتباط شهرداری و شورای شهر حسنه و وحدت‌گونه است و این مهم برای رسیدن به توسعه و تحول در شهر مورد نیاز است که در حال حاضر در عالی ترین نقطه تعامل است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در جمع اصحاب رسانه، ضمن تبریک دهه کرامت و هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای در استان قم یک حرکت ارزشمند است که تاکنون در قم اجرا نشده بود.

وی با بیان اینکه موضوع این جشنواره مسائل و مشکلات شهری است، عنوان کرد: این جشنواره خبرنگاران را تخصصی‌تر و بسیاری از موضوعاتی که تاکنون به آن‌ها توجه نشده بود را یادآوری خواهد کرد.

شهردار قم با اشاره به اینکه شهرداری‌ها بیش از ۳۷۲ وظیفه دارند، مطرح کرد: بدلیل حجم گسترده‌ فعالیت شهرداری ممکن است توجه مطلوبی به برخی از موضوعات نشود و در این راستا نیازمند همکاری و حمایت دیگران هستیم.

وی با بیان اینکه موضوع شناسی در عرصه فعالیت‌های شهرداری اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: اقداماتی که شهرداری‌ها باید انجام دهند درکنار ظرفیت‌ها و چالش‌ها نیازمند یک پل ارتباطی است که اصحاب رسانه می‌توانند در این راستا اقدام کنند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه اگر مطالبات مردم به طور صحیح مطرح شود به توسعه پایدار شهری خواهیم رسید، تصریح کرد: بحث‌هایی از قبیل پارلمان شهری، شورای شهر، پراکندگی جمعیت، مشارکت مردمی، چگونگی حل مشکلات زیست محیطی، حل مشکلات ترافیکی، اقتصاد شهری، هویت شهر و … باید در این جشنواره پرداخته شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها و مردم مانند آب و ماهی هستند، یادآور شد: برای اقدامات شهری قطعا باید یک برنامه مشخص وجود داشته باشد و به وسیله آن حرکت کنیم.

شهردار قم با اشاره به اهمیت تربیت نیروی متخصص در حوزه مسائل شهری، ابراز کرد: در شهر قم بدلیل ویژگی‌های خاص خود باید به موضوعات دیگری ازجمله فقه شهری، مرکزیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، توسعه فرهنگ اسلامی و … توجه شود.

وی با بیان اینکه مخارج زیربنایی باید توسط دولت‌ها تامین شود، گفت: این موضوع در سراسر دنیا اجرا می‌شود؛ البته مخارج نگهداری شهر نیز باید توسط درآمدهای واصله از شهروندان تامین شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه بدنه مردم از اقدامات شهرداری رضایت دارند، تاکید کرد: شهرداری‌های ۲ و ۶ بدلیل ضعف‌هایی که دارند هر ماه حمایت خواهند شد و همچنین از شهرداری‌ها منطقه یک و چهار نیز بدلیل موقعیتی که دارند پول دریافت خواهد شد.