خدمات شهرداری ها و دهیاریها در سطح کشور کم نظیر است
خدمات شهرداری ها و دهیاریها در سطح کشور کم نظیر است
شهرداری‌ها و دهیاریها دارای جایگاه وی‍‍ژه ای در سطح مدیریت شهری و روستایی، عموم شهروندان، افکار عمومی، نخبگان و صاحب نظران و رسانه‌ها هستند و به دلیل ارتباط با زندگی روزمره تمامی شهروندان به طور منحصر به فردی در سطح جامعه مطرح است و شاید از این حیث دستگاهی نظیر آنها وجود نداشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، شورای شهر قم با صدور پیامی روز ” شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ” را تبریک گفت؛ متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مقام معظم رهبری (مدظله العالی): شهرداری به عنوان سازمانی که سروکارش با مردم است باید روح خدمتگزاری و اخلاص را بیشتر از جاهای دیگر داشته باشد. شهرداری در سه سطح با مردم در ارتباط هست. سطح اول خدمات به مردم، سطح دوم حفظ و توسعه فضای سبز و سوم در سطح فرهنگ.

نامگذاری روز ۱۴ تیرماه به عنوان روز ” شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ” نشان از اهمیت و جایگاه ویژه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه مدیریت شهری و روستایی در نظام مقدس اسلامی بوده است که وظایف مهمی برای سازماندهی امور مختلف شهرها و روستاها بر عهده دارند.
شهرداری‌ها و دهیاریها با توجه به وظائفی که مطابق قانون برای سازماندهی امور مختلف شهرها و روستاها برعهده دارند، دارای جایگاه وی‍‍ژه ای در سطح مدیریت شهری و روستایی، عموم شهروندان، افکار عمومی، نخبگان و صاحب نظران و رسانه‌ها هستند و مجموعه فعالیتها و تشکیلات شهرداریها و دهیاریها به دلیل ارتباط با زندگی روزمره تمامی شهروندان به طور منحصر به فردی در سطح جامعه مطرح است و شاید از این حیث دستگاهی نظیر آنها وجود نداشته باشد.
شورای اسلامی شهرمقدس قم به حکم وظیفه از همان روزهای آغازین خدمت با توجه به نقش بی بدیل شهرداری، در عمل شعار حمایت از مردم و پشتیبانی از شهرداری را با همراهی، همفکری در عین نظارت و دقت سرلوحه کار خود قرار داد که به شکر خدای منان و با توجه به انگیزه قوی خدمت، تجربه قوی و مدیریت منسجم و یکپارچه مدیریت شهری قم توسعه‌ای همه جانبه درشهرکریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) پدیدار گشت که ان شاالله مرضی حضرت حق و موجب رضایت مردم شریف شهرم قدس قم باشد.
شورای پنجم اسلامی شهر مقدس قم ۱۴ تیرماه روز شهرداری و دهیاری را گرامی داشته و ضمن تقدیر از خدمات مجموعه مدیریت شهری و روستایی استان قم به‌ویژه شهرداران، مدیران و کارکنان و کارگران خدوم شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته و دهیاران پرتلاش با آرزوی توفیقات روزافزون امیدواریم تا در سال جهش تولید شاهد گام‌های بلندی در ارائه هر چه‌بهتر و بیشتر خدمات ارزنده به مردم شریف استان علی‌الخصوص به اقشار ضعیف و مناطق کم برخوردار باشیم.