مخالف قلع‌وقمع درختان بوستان فدک هستیم
مخالف قلع‌وقمع درختان بوستان فدک هستیم
محمود مسگری سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به صدور حکم قلع‌وقمع درختان بوستان فدک گفت: مجموعه مدیریت شهری، گروه‌های مردمی به‌ویژه دوستداران محیط‌زیست با توجه به کم بودن سرانه فضای سبز مخالف این اقدام هستند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره صدور حکم قلع‌وقمع برای بوستان فدک اظهار داشت: این بوستان اوایل انقلاب با رأی دادگاه از طرف دولت به شهرداری واگذارشده است و بوستانی استاندارد برای خدمت‌رسانی به مردم و زائران بوده است.

وی با بیان اینکه این بوستان از تعهدات دولتی بوده است، ابراز کرد: این زمین در اوایل انقلاب خارج از محدوده شهری بوده که با همت مجموعه شهرداری آماده‌سازی برای زائران شده است و در ایام‌های مختلف مثل نوروز، اعیاد و مراسمات عزاداری پذیرای زائران بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: بعد از مشخص داشتن معارض، جلسات مختلفی در این زمینه انجام‌شده تا این مجموعه نفیس از خدمت‌رسانی شهر قم جدا نشود و زمینی معاوض به شاکیان داده شود که تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه شاهد صدور حکم قلع‌وقمع اشجار این بوستان هستیم، تصریح کرد: این اقدام شدنی و قابل‌تحمل نیست و مجموعه مدیریت شهری، گروه‌های مردمی به‌ویژه دوستداران محیط‌زیست با توجه به کم بودن سرانه فضای سبز مخالف این اقدام هستند.

مسگری با درخواست از استاندار و نمایندگان مجلس برای ورود جدی به این موضوع یادآور شد: امیدواریم مسئولان زمینی معوض به مالک برای جلوگیری از قلع‌وقمع در نظر بگیرید تا خاطراتی که شهروندان قمی از این مجموعه و شهربازی داشته از بین نرود.

وی با اشاره به هزینه بالای ایجاد فضای سبز در سطح شهر اضافه کرد: چندین هکتار درختکاری در این بوستان وجود داشته که نقش به سزایی در افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد نشاط اجتماعی دارد و نمی‌توان به‌راحتی از کنار این موضوع گذشت.