ایجاد شور حسینی با حسینیه‌های سیار در سطح شهر قم
ایجاد شور حسینی با حسینیه‌های سیار در سطح شهر قم
جلالی اظهار داشت: اماکن عمومی، مساجد، فضاهای باز شهر، بوستان‌ها و… برای برگزاری ویژه برنامه های ماه عزای حسینی آماده شده و در کنار همه اینها هر خانه قمی یک حسینیه برای زنده نگه داشتن یاد سیدالشهدا(ع) خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، عبدالله جلالی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و نقش مدیریت شهری در برگزاری مراسم‌های این ایام، اظهار داشت: وقتی نام محرم می‌آید قلب‌ها خود به خود متحول می‌شود حتی اگر یک سری مشکلات مانند کرونا در جامعه وجود داشته باشد، این اثرگذاری محرم در اثر مشکلات کم نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بااشاره به اینکه امسال برنامه‌ریزی طوری صورت گرفته که از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای بزرگداشت ایام محرم استفاده شود، افزود: اماکن عمومی، مساجد، فضاهای باز شهر، بوستان‌ها و… برای برگزاری این مراسم‌ها آماده شده و در کنار همه اینها هر خانه قمی یک حسینیه برای زنده نگه داشتن یاد سیدالشهدا(ع) خواهد بود.

جلالی ادامه داد: ممکن است شیوع کرونا شکل عزاداری ایام محرم را تغییر دهد اما این موضوع هیچ تغییری در هویت شهر قم به عنوان یک شهر حسینی ایجاد نخواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در شورای اسلامی شهر قم برای تبیین سیاست‌های کلی اقدامات مدیریت شهری در محرم امسال، گفت: برگزاری آیین سیاه پوشان محرم و اجرای طرح هر خانه یک حسینیه در این جلسات مورد بحث قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پیش‌بینی فعالیت حسینیه‌های سیار در سطح شهر در ایام محرم، افزود: خودروهای بلندگودار شهرداری و برج‌های اذان گوی مستقر در سطح شهر هم در ساعاتی از روز نوحه و سخنرانی پخش خواهند کرد.

به گفته جلالی، هر گونه فضای باز مورد نیاز هیات‌های مذهبی که در دست شهرداری باشد از جمله بوستان‌ها در اختیار هیات‌ها قرار داده خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر اطراف مساجد فضاهایی باشد که امکان آماده سازی وجود داشته باشد شهرداری قم در این زمینه مسئولیت را به عهده گرفته و این مکان‌ها را برای حضور هیات‌ها آماده می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در سیاه پوش کردن شهر قم نیز تاکید داشته‌ایم که تمام نقاط شهر مورد توجه قرار بگیرد و این موضوع به یک نقطه خاص اختصاص پیدا نکند.