باغ‌موزه دفاع مقدس قم پایگاه جوانان انقلابی
باغ‌موزه دفاع مقدس قم پایگاه جوانان انقلابی
مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی ،ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر توسعه فرهنگی و توجه به پیوست‌های فرهنگی گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس قم پایگاه جوانان انقلابی در شهر قم و کشور است.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، حسن مالکی نژاد فرهنگ و هویت را مهم‌ترین رکن هر جامعه خواند و اظهار داشت: برای داشتن جامعه‌ای پویا و موفق باید فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی را در کشور زنده کرده و جوانان را با آن آشنا کنیم.
وی با اشاره به تأثیر ارائه فرهنگ اصیل در قالب‌های مناسب افزود: امروز باوجود گستردگی شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌توانیم با روش‌ها و قالب‌های قدیمی به بیان فرهنگ و اصول اخلاقی حاکم بر جامعه پرداخته و انتظار نتیجه بخشی و تأثیر در بین جوانان را داشته باشیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی ،ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دو شاخص مهم در تاریخ و فرهنگ ایران خواند و تأکید کرد: جامعه امروز نیازمند معرفی دقیق و بدون بزرگنمایی از این تو اتفاق مهم و تأثیرگذار در کشور و جهان است.
وی سپس به باغ‌موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در بوستان هزار هکتاری قم اشاره و تصریح کرد: این باغ‌موزه باهدف معرفی و بیان ناگفته‌های جنگ و انقلاب بناشده و یکی از افتخارات فرهنگی شهر قم خواهد بود.
مالکی نژاد توسعه اقتصادی و فرهنگی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و تأکید کرد: باید در کنار توسعه شهر و اجرای پروژه‌های عمرانی به پیوست‌های فرهنگی مذهبی در قم به‌عنوان نخستین خاستگاه انقلاب اسلامی و قطب مذهب شیعه در جهان توجه ای ویژه شود.
وی از افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در پایان شهریورماه خبر داد و تأکید کرد: این باغ‌موزه در ابتدای بوستان هزار هکتاری و جنب خیابان شهید آوینی به‌زودی افتتاح‌شده و می‌تواند پایگاه جوانان انقلابی در شهر قم و کشور باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی ،ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: امروز شاهد تغییرات بزرگی در شهر و کشور هستیم، حرکت به سمت توسعه و اقتصادی پویا در اولویت برنامه‌های کشور قرارگرفته اما نمی‌توانیم به مسائل فرهنگی نیز بی‌توجه باشیم.
وی با یادآوری دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره ارتقاء فرهنگی شهر قم و توجه به جوانان خاطرنشان کرد: باید به جوانان به‌عنوان پرچم‌داران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میدان داده شود تا بتوانند فرهنگ جنگ، شهادت و ایثار را با رویکردی جدید و نو به جهانیان معرفی کنند.