اختصاص بودجه دویست میلیارد ریالی برای تملکات بلوار جمهوری
اختصاص بودجه دویست میلیارد ریالی برای تملکات بلوار جمهوری
حسن طلائی با اشاره به بازدید از پروژه های در حال اجرای منطقه دو شهرداری قم اظهار داشت: در ادامه تملکات ادامه مسیر پروژه فاز جدید بلوار جمهوری، 52 ملک که شامل 11 باب زمین و 41 ساختمان است باید تملک شود که در حال حاضر 13 مورد تخریب و تملک نهایی شده و 39 ملک در مسیر باقی‌مانده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، حسن طلائی عضو هیئت رئیسه و ناظر منطقه دو شورای شهرقم با اشاره به اقدامات شهرداری منطقه دو کلانشهر قم در خصوص جمع آوری آبهای سطحی اظهار داشت: اجرای پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی از تقاطع خیابان جواد الائمه منطقه دو و هدایت آن به بلوار شهید سپهبد سلیمانی به طول ۸۰۰ متر با استفاده از لوله ۱۲۰۰ میلی متری به زودی آغاز و عملیات اجرای لوله گذاری آن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه با هدف رفع و هدایت آبهای سطحی و حفظ بهداشت محیط زیست، ارتقاء سطح کیفی ایمنی معابر و رفع مشکل آبگرفتگی معابر منطقه دو و شش می‌باشد.

ناظر منطقه دو شورای شهرقم افزود: علاوه بر پروژه لوله گذاری آبهای سطحی، جدول گذاری و کانیو گذاری معابر فرعی و خیابانهای برخی از مناطق منطقه دو در دستور کار بوده و انجام شده است که با انتقال آبهای سطحی این معابر کمک زیادی به کاهش آبگرفتگی در زمان بارش‌های فصلی خواهد شد و این مهم یکی از مطالبات مردم این منطقه بوده است که با توجه به درخواست‌ها و مشکلات قبلی مورد توجه قرار گرفته و در دستور کار بوده است.

طلائی با اشاره به پروژه‌های دیگر در حال اجرای این منطقه اظهار داشت: در بازدید از منطقه دو به همراه شهردار محترم احداث دو زیرگذر عابر پیاده جهت عبور شهروندان از مسیر ریل راه آهن و تردد به خیابان امام رضا (ع) مورد توجه قرار گرفت که زیرگذر اول در خیابان رسول دادخواه و در محدوده پل ۹ دی در حال احداث می باشد و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: زیرگذر دوم نیز پس از بهره ‌برداری از زیرگذر اول اجرا خواهد شد که در محدوده تقاطع بنی فضل و رسول دادخواه به خیابان امام رضا (ع) می‌باشد که با این احداث زیرگذر تردد به آسانی در ریل موجود باعث خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر قم با تاکید بر اقدامات فرهنگی در کنار اقدامات عمرانی در مناطق هشت گانه شهرداری قم اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم مدیریت شهری توسعه فضای فرهنگی و ورزشی در شهر مقدس قم می‌باشد، احداث هشت مجموعه ورزشی در مناطق در دستور کار مدیریت شهری بوده که دو مجموعه در مناطق یک و شش در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است و مابقی مناطق تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و در اختیار شهروندان محترم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مجموعه ورزشی منطقه دو در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و به حمد خدا در آذرماه به بهره‌برداری خواهد رسید و در اختیار مردم این منطقه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین روند اجرای ادامه بلوار جمهوری که زیرگذر آن از میدان امام حسین (ع) شروع‌شده و در حال انجام است موردبررسی قرار گرفت و امیدواریم باهمت همکاران در مدیریت شهری و با تسریع در تملکات املاک در مسیر شاهد اجرای سریع‌تر این مهم باشیم.

طلائی با اشاره به وضعیت تملکات در مسیر پروژه جمهوری حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا انتهای مسیر اظهار داشت: در این فاز بلوار جمهوری ۵۲ ملک که شامل ۱۱ باب زمین و ۴۱ ساختمان است باید تملک شود که در حال حاضر ۱۳ مورد تخریب و تملک نهایی شده و ۳۹ ملک باقی‌مانده با بودجه تخصیصی ۲۰۰ میلیارد ریالی در سال جاری امیدواریم به نقطه امیدبخشی برسد، البته شورای اسلامی شهر به دنبال افزایش این ردیف بودجه است تا با بهره‌برداری هر چه سریع‌تر پروژه‌های عمرانی، خدماتی و ورزشی شاهد رضایت‌مندی اهالی منطقه دو قم باشیم.