شوراها در ویترین شیشه ای و روبه روی مردم قرار دارند
شوراها در ویترین شیشه ای و روبه روی مردم قرار دارند
سردار میرفیضی با اشاره به وظایف شوراها و جایگاه ویژه آن‌ها در خدمت رسانی به مردم تصریح کرد: حدود 20 درصد از خدماتی که در سطح کشور انجام می‌شود از سوی پلیس است و شوراها و شهرداری‌ها هم همین حد خدمات را به مردم دارند و به همین خاطر این مجموعه‌ها در ویترین شیشه ای روبه روی مردم قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، سردار سیدمحمود میرفیضی ظهر امروز در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم اظهار کرد: دشمن در دو حوزه درونی و بیرونی سعی کرده حملاتی را به سمت این خطه مقدس داشته باشد.
وی با اشاره به وظایف شوراها و جایگاه ویژه آن‌ها در خدمت رسانی به مردم تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد از خدماتی که در سطح کشور انجام می‌شود از سوی پلیس است و شوراها و شهرداری‌ها هم همین حد خدمات را به مردم دارند و به همین خاطر این مجموعه‌ها در ویترین شیشه ای روبه روی مردم قرار دارند.
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به نقش و اهمیت امنیت گفت: ۵ رکن در وظایف ناجا وجود دارد و برقرار کردن نظم، امنیت، آرامش، انضباط و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی جزو این ارکان است.
وی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی و استفاده از فناوری جزو محورهای کاری نیروی انتظامی باید باشد گفت: به عنوان مثال در مساله توقیف خودرو یکی از مشکلات مردم حضور در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای رفع توقیف بود و با ارتباطی که برقرار شد در حال حاضر این کار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که رضایتمندی عمومی را در پی داشته است.
میرفیضی گفت: ما در حوزه پیشگیری از جرم بخش‌های مختلفی داریم؛ بخشی از این به شهرداری‌ها برمی گردد و باید به سمتی برویم که پیشگیری از جرم صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه زمان خدمت به مردم باید به حداقل برسد گفت: یکی از مطالبات مردم حضور به موقع پلیس در صحنه تخلفات و جرائم است؛ یک سوم تماس‌هایی که در خصوص جرائم در قم صورت می‌گیرد فوریت‌های پلیسی است.
فرمانده انتظامی استان قم با بیان یانکه روزانه در استان قم ۸۲۲ نفر از کلانتری‌ها خدمات می‌گیرند افزود: در کنار آن‌ها در هر یک از واحدهای راهور و اماکن و… روزانه بیش از ۲ هزار نفر خدمات می‌گیرند و مجموعاً در ۶ ماهه گذشته ۴۰۰ هزار نفر خدمات گرفته‌اند.
وی ادامه داد: در حوزه ترافیک نزدیک به ۶۸۰ هزار وسیله نقلیه داریم که ۶۳۰ هزار خودرو شماره گذاری شده است؛ از این بین ۳۱۰ هزار موتورسیکلت شماره گذاری شده است و حدود ۵۰ هزار موتورسیکلت شماره گذاری نشده است و با خودروهای شماره استان‌های دیگر ۷۰۰ هزار خودرو در قم تردد دارند.
میرفیضی با بیان اینکه سرقت موتورسیکلت نسبت به میانگین کشوری در قم بالاتر است گفت: با ایجاد پارکینگ‌های مطلوب در شهر و… ۲۰ درصد کاهش هم داشته‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه بیش از ۴ هزارنفر در ۶ ماه گذشته به دلیل تصادفات مجروح شده‌اند بیان کرد: روزانه ۱۵ مورد نزاع و درگیری داریم البته رتبه ما در کشور جایگاه ۲۸ است اما می‌توانیم با برخی مداخلات همین را هم کاهش دهیم.
فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۳ هزار تماس با ۱۱۰ انجام می‌شود که هر ساعت ۱۲۶ مورد است؛ ۱۱۰ در هفته ناجا هوشمندسازی شده تا با مکان یابی و خدمات موبایلی نزدیک‌ترین واحد اعزام شود.
وی با اشاره به خدمات اجتماعی ناجا به مردم گفت: در این حوزه اقدامات قابل توجهی انجام شده و ۷۹ درصد پرونده‌های مراکز مشاوره قم منجر به سازش می‌شود.