جشنواره رسانه‌ای شهر ما فرصتی برای ایجاد زمینه خدمت‌رسانی است
جشنواره رسانه‌ای شهر ما فرصتی برای ایجاد زمینه خدمت‌رسانی است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر رسالت خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و ایجاد زمینه خدمت‌رسانی گفت: جشنواره رسانه‌ای "شهر ما" پل ارتباط آگاهی مدیران از مشکلات مردم بوده و می‌تواند با ایجاد خلاقیت در کاهش هزینه‌های شهر کمک کند.

به گزارش روابط عمومی شورای شهرقم، حسن مالکی نژاد با توجه به برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای “شهر ما” اظهار داشت: شهر باوجود مردم می‌تواند قابلیت شهری را پیداکرده و زمانی می‌تواند به جایگاه حقیقی خود دست پیدا کند که مدیریت آن نیز توسط مردم انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ارتباط مستمر مسئولان و مردم را برای شناخت مشکلات شهر لازم دانست و افزود: آگاهی مسئولان از مشکلات مردم قطعاً در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری تأثیر داشته و مردم نیز باید از عملکرد مدیران آگاهی لازم را داشته باشند.

مالکی نژاد انتخاب درست اعضای شورای شهر را منوط به آگاهی مردم از عملکرد مدیران شهری دانست و تصریح کرد: برای انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر و تصمیم‌گیری‌های درست در سطح شهر نیازمند آگاهی مردم بوده که این امر مهم بر دوش رسانه‌ها قرار دارد.

وی یکی از چالش‌های شهر قم را طراحی همه فرهنگ‌ها در یک مسیر دانست و خاطرنشان کرد: در شهر قم به علت مهاجرت بالا از تمام فرهنگ‌های دنیا شهروند داشته و همسویی همه این فرهنگ‌ها کار بسیار سخت و مهمی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در شهر قم نمی‌توانیم یک نسخه واحد فرهنگی اجرا کنیم و هر منطقه فرهنگ خاص خود را داشته و لذا باید کارهای فرهنگی بومی‌سازی شود.

مالکی نژاد کار کردن برای مسئولان غیربومی را در شهر قم سخت دانست و بیان کرد: جشنواره رسانه‌ای “شهر ما” می‌تواند به کمک رسانه‌ها این ارتباط را بین مردم و مدیران ایجاد کرده و خبرنگار نقش این پل ارتباطی بین مشکلات مردم و مدیران را ایفا کنند.

وی مهم‌ترین رسالت خبرنگاران را اطلاع‌رسانی عنوان کرد و یادآور شد: خبرنگاران بااطلاع رسانی می‌تواند زمینه خدمت را فراهم کرده و باید به رسالت خود فراتر از نقد نگاه کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با یادآوری تأکید مقام معظم رهبری بر نقد سازنده ادامه داد: مقام معظم رهبری مبحث نقد را از هتک حرمت جدا دانسته و جشنواره می‌تواند با پررنگ کردن جایگاه حقیقی رسانه آغاز همکاری استعدادهای شهروندان در این حوزه باشد.

مالکی نژاد دیده شدن استعدادهای هنری شهروندان و جامعه هنری و افزایش خلاقیت در حوزه اطلاع‌رسانی را یکی از دستاوردهای جشنواره خواند و افزود: طرح‌ها و نظرهای ارائه‌شده توسط شهروندان در جشنواره می‌تواند مبنای تصمیم گیرهای مدیریتی در شهر قرار گیرد.

وی تأکید کرد: این همکاری و ارتباط بین مردم، هنرمندان و مدیران می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های شهر به ساختن شهری مطلوب‌تر و پرنشاط‌تر کمک کرده و باید مسیر رشد و پیشرفت با مشارکت مردم و شهروندان طی شود.