نصب یادمان شهدا راهی برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه
نصب یادمان شهدا راهی برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه
جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر قم برنامه های فرهنگی گوناگونی برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه دارند که یکی از آنها نصب یادمان شهدا در پیاده راه انقلاب است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقم، عبدالله جلالی با اشاره به نصب یادمان شهدا در خیابان انقلاب اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم مجموعه مدیریت شهری، شورای شهر و شهرداری دارند پرداختن به مباحث فرهنگی است که در راستای مباحث فرهنگی بحث ترویج ارزش های دفاع مقدس و شهدا و شناساندن شهدا از مهمترین برنامه های جدی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط مکانی و موقعیت های خاص این مباحث بیش از پیش مورد توجه است که نصب یادمان شهدا عملیاتی شود، تصریح کرد: در مرحله نخست همزمان با اجرایی شدن پیاده راه خیابان انقلاب یادمان ۱۲ شهید شاخص در استان قم نصب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه یاد آوری خاطره شهدا می تواند معرف فرهنگ از خود گذشتگی و شهادت به جوانان استان قم و زائرینی که به این شهر می آیند، باشد.

وی با بیان اینکه در گام نخست معرفی حرفه های مهم قم را در خیابان ارم از سوی شهرداری انجام شد، عنوان کرد: این رویداد مورد توجه و اقبال مردم قرار گرفت و با توجه به اینکه خیابان انقلاب نیز به پیاده راه تبدیل شده است می تواند نصب این یادمان ها توجه رهگذران را در بستر آرامش به دنبال داشته باشد.

جلالی اضافه کرد: امیدواریم نصب یادمان شهدای شاخص در خیابان انقلاب که خواستگاه انقلاب محسوب می شود، مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا نظرات بزرگان و هنرمندان را برای هرگونه همکاری نیاز داریم تا بتوانیم در راستای ایجاد چنین فضاهایی مورد بهره برداری قرار دهیم.