پیگیری ۲۹۵ درخواست مردمی در کمیسیون معماری شورای شهر
پیگیری ۲۹۵ درخواست مردمی در کمیسیون معماری شورای شهر
محرری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در یکسال اخیر 295 نامه و درخواست مردمی در دبیرخانه کمیسیون ثبت شده است گفت: از این 295 نامه تعدادی در کمیسیون مطرح شده و عمدتا توسط رئیس کمیسیون بررسی و به شهرداری ارجاع شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، محسن محرری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به عملکرد سال سوم کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: هفت نفر از اعضای شورای شهر عضو این کمیسیون هستند که سه نفر از آنها عضو هیات رئیسه شورا هم هستند.

وی بیان کرد: با توجه به موضوعات طرح شده در کمیسیون عموما اعضای کمیته تملکات شهرداری که دو نفر از اعضای شورا هستند هم به کمیسیون دعوت می شوند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در این دوره ۴۳ جلسه کمیسیون برگزار کردیم افزود: به طور معمول هر هفته جلسات برگزار شده و جلسات به طور متوسط بیش از ۲ ساعت زمان برده و مجموعا ۸۹ ساعت جلسه برگزار شده است.

وی با اذعان به اینکه دستور جلسات کمیسیون سه محور لوایح و موافقت نامه های شهرداری، نامه ها و درخواست های مردمی و موضوعات محوری که جزو سیاست گذاری های شورا است، دارد اظهار کرد: جمعا طی این مدت ۵۵ مورد لایحه مورد بررسی قرار گرفته که عمدتا مربوط به توافق نامه های املاک، تفکیک و… بوده است.

محرری اضافه کرد: ۴۹ مورد از این لوایح به تصویب قطعی رسیده و ۶ مورد هم برای اصلاح به شهرداری ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر ۲۹۵ نامه و درخواست مردمی در دبیرخانه کمیسیون ثبت شده است افزود: از این ۲۹۵ نامه تعدادی در کمیسیون مطرح شده و عمدتا توسط رئیس کمیسیون بررسی و به شهرداری ارجاع شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: ۱۲۸ ملاقات مردمی هم در این یکسال با رئیس کمیسیون برگزار شده است.

وی به ۶۵ طرح و سیاست گذاری کمیسیون معماری و شهرسازی اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای خوبی که در این دوره کمیسیون انجام شد این بود که ما نخستین جلسه را به تعیین اولویت ها اختصاص دادیم که در آن ۲۴ مورد پیشنهادات بررسی و به عنوان اولویت ها به تصویب رسید که ۲۰ عنوان تاکنون رسیدگی شده است.