اختیارات قانونی شوراها باید بازگردانده شود
اختیارات قانونی شوراها باید بازگردانده شود
طلائی عضو شورای شهر قم گفت: دوسوم وظایف و اختیارات شوراها که در قانون اساسی آمده هنوز به شوراها محول نشده است که امیدواریم با تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری که سال‌ها در دستور کار است به سرانجام رسیده و اختیارات قانونی به شوراها برگردانده شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، حسن طلایی امروز با اشاره به مشکلات نیروهای شرکتی در شهرداری قم گفت: بعضی از این نیروها بیش از ۱۷ سال در شهرداری کار می‌کنند و حق و حقوق آنها کمتر از نیروهای رسمی و قراردادی در شهرداری است؛ سال گذشته اقداماتی در خصوص این نیروها انجام شد و بودجه لازم اختصاص یافت اما باید ابلاغیه‌ای که از سازمان شهرداری‌ها انجام می‌شد صورت نگرفت و امیدواریم هرچه سریع‌تر مجلس و دولت نسبت به نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری توجه لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مترو شاخص‌ترین پروژه شهر قم است افزود: با همت مسوولان امیدواریم تا پایان دوره شورای پنجم شاهد افتتاح این پروژه باشیم. مشکلاتی در این پروژه وجود داشته که فعلا بنا بر این است که فاز اول آن از ایستگاه قلعه کامکار تا میدان مطهری تکمیل شده و امید است که تا سال ۱۴۰۰ پروژه افتتاح شود.

طلایی تصریح کرد: دوسوم وظایف و اختیارات شوراها که در قانون اساسی آمده هنوز به شوراها محول نشده است که امیدواریم با تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری که سال‌ها در دستور کار است به سرانجام رسیده و اختیارات قانونی به شوراها برگردانده شود.