زمین‌های خالی پردیسان باید تعیین تکلیف شوند
زمین‌های خالی پردیسان باید تعیین تکلیف شوند
جلالی گفت: تعیین تکلیف زمین‌هایی که به مراکز آموزشی، پژوهشی و... در پردیسان واگذار شده و اقدامی در آنها صورت نگرفته بسیار مهم است که اگر تخلفی صورت گرفته و قرار نیست ساخت و ساز انجام نشود باید زمین‌ها به مردم واگذار شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی یکی از اقدامات ارزشمند شهرداری در پردیسان را بحث احداث پیست دوچرخه‌سواری در آن دانست و گفت: این پروژه متاسفانه متوقف شده و با حمایت استانداری این پیست منحصربه فرد به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: امروز در پردیسان تحول عظیمی از نظر نظافت شهری، فضای سبز، توسعه معابر و… با هزینه شهرداری شکل گرفته است و راه و شهرسازی باید کمک‌رسان شهرداری برای رفع کمبودها و نواقص این منطقه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: در حال حاضر زمین‌های خالی در پردیسان وجود دارد که بلاتکلیف است و اگر این زمین‌ها تعیین تکلیف شده و ساخت و ساز صورت گیرد می‌توان امید داشت درامدهای شهرداری نیز افزایش یافته و خدمات بهتری به مردم منطقه ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری از درآمد دیگر مناطق در پردیسان هزینه می‌کند چراکه درآمد این منطقه بسیار ناچیز است افزود: از طرف دیگر سهم ۲۵ درصد تجاری شهرداری و محدوده ۴۸ هکتاری اگر تعیین تکلیف شود درامد منطقه بهبود خواهد یافت.

جلالی گفت: تعیین تکلیف زمین‌هایی که به مراکز آموزشی، پژوهشی و… واگذار شده و اقدامی در آنها صورت نگرفته نیز بسیار مهم است که اگر تخلفی صورت گرفته و قرار نیست ساخت و ساز انجام نشود باید زمین‌ها به مردم واگذار شود.

وی یکی از مسائل پردیسان را کانال هدایت آب‌های سطحی و سیلاب‌ها عنوان کرد و افزود: از راه و شهرسازی و مدیریت استان انتظار داریم بودجه ویژه‌ای به این مساله اختصاص دهد؛ سیلاب بسیاری از محدوده منطقه پردیسان را تهدید می‌کند و نباید منتظر باشیم اتفاقی رخ داده و شاهد شرایط ناگوار در منطقه باشیم.

جلالی با اشاره به توقف تکمیل برخی بوستان‌های پردیسان تصریح کرد: به دلیل افزایش‌های چشمگیر قیمت‌ها پیمانکاران توان تکمیل پروژه‌ها را نداشته‌اند و در شورا این آمادگی وجود دارد که بودجه لازم اختصاص یافته و مشکل این بوستان‌ها حل شود.