تعرفه های مربوط به پارکینگ باید در سال ۱۴۰۰ اصلاح شود
تعرفه های مربوط به پارکینگ باید در سال ۱۴۰۰ اصلاح شود
محرری با اشاره به مشکلات ماندگار پارکینگ به خصوص در هسته مرکزی شهر، اظهار داشت: تردیدی نیست که تعرفه های مربوط به پارکینگ باید در سال 1400 اصلاح شود تا بتوان بر اساس دریافت قیمت های تمام شده، خدمات کافی به مردم و در این موضوع ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر مقدس قم، محسن محرری امروز در یک‌صد و هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: لایحه اخذ مجوّز حذف پارکینگ در شرایط خاص و در هشت بند می‌تواند بخشی از مشکلات شهروندان را رفع نماید.

محرری افزود: در جهت توسعه خدمات، تعرفه‌های پارکینگ در سال ۱۴۰۰ در قم باید اصلاح شود و بر اساس قیمت تمام‌شده بتوانیم این تعرفه‌ها را مشخص کنیم.

وی تصریح کرد: عوارض و بهای خدمات باید به‌روزرسانی شود هرچند در حال حاضر قیمت تمام‌شده پارکینگ برای اعضای شورا مشخص نیست و باید دقیق بررسی شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: با یک سری پروانه‌هایی مواجه هستیم که با مشکل مواجه هستند و دستور نقشه را برای پارکینگ دارند اما به دلیل اینکه ماده ۵ الزام کرده است در تأمین پارکینگ در پلاک نمی‌توانند پروانه بگیرند.

وی گفت: درصورتی‌که فرم زمین و ساختمان به‌گونه‌ای باشد که در واحدهای مسکونی و تجاری نتوانند پارکینگ کنند مشکلاتی ایجاد می‌شود و در برخی موارد اعمال سلیقه وجود دارد و باید سازوکار مشخصی اعمال شود.