احداث پارکینگ‌ها در قم باید کارآمد باشد
احداث پارکینگ‌ها در قم باید کارآمد باشد
امرالهی اظهار داشت: به مطالعات کامل و جامعی درباره بهره‌برداری ایجاد یک پارکینگ نیاز است تا هزینه‌های انجام شده برای احداث یک پارکینگ هدر نرود و تجربه‌های منفی که تاکنون داشته‌ایم را مجدداً تکرار نکنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، امراللهی با اشاره به اینکه درباره موضوع کارکرد پارکینگ‌ها در شهر قم مطالعات مختلفی انجام شده است، افزود: موضوع دیگری که در این زمینه اهمیت دارد، بحث نحوه کارکرد پارکینگ برای شهر قم است و مطالعات مختلفی درباره آن انجام شده که دو مطالعه مربوط به طرح جامع حمل و نقل است و آخرین مطالعه به مبحث تغییرات خط محدوده ترافیک پرداخته و جانمایی پارکینگ‌ها در قسمت‌هایی که لازم است، داخل محدوده‌های خط ترافیک در بلند مدت گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه در محدوده‌های خط ترافیک به پارکینگ نیاز داریم، تصریح کرد: از جمله مواردی که سال‌هاست مطرح و طراحی شده، پارکینگ میدان روح الله است که در طرح ترافیک قرار می‌گیرد و عملاً کارکرد چندانی نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اشاره به پارکینگ‌های طبقاتی، گفت: پارکینگ طبقاتی که در خیابان معلم انجام شده و در فاصله ۱۰۰ متری میدان روح الله است عملاً به بهره‌برداری کامل نرسیده و کارکرد آن موفق نبوده که دلیل آن وجود پارک‌های حاشیه‌ای در شهر است.

وی افزود: بنابراین به مطالعات کامل و جامعی درباره بهره‌برداری ایجاد یک پارکینگ نیاز است تا هزینه‌های انجام شده برای احداث یک پارکینگ هدر نرود و تجربه‌های منفی که تاکنون داشته‌ایم را مجدداً تکرار نکنیم. وجود تجربه‌های منفی باعث شده تا انگیزه لازم برای ایجاد پارکینگ در شهر قم وجود نداشته باشد.