احیای صنایع‌دستی شهر قم با بهسازی بازار کهنه
احیای صنایع‌دستی شهر قم با بهسازی بازار کهنه
مسگری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اهمیت بهسازی بازار کهنه در احیای صنایع‌دستی شهر قم گفت: واقفین آب‌انبار را برای مردم وقف کرده‌اند و اگر این مکان‌ها در اختیار شهرداری قرار گیرد، محلی برای کانون‌های فرهنگی با محوریت مساجد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، محمود مسگری آغاز عملیات بهسازی بازار کهنه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کشور را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: با بهسازی بازار کهنه چند محله قدیمی و تاریخی قم به مسجد جامع قم متصل می‌شود.

وی با مطالبه‌گری از اداره‌کل میراث فرهنگی قم برای بهسازی سقف‌های بازار کهنه افزود: در سه‌نقطه بازار کهنه، سقف‌ها از بین رفته و اگر بخواهیم مغازه‌های راسته‌بازار اصلی به صنایع تاریخی خود بازگردد، باید سقف‌ها مرمت شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم صنایع‌دستی کهنه بازار را نام برد و تصریح کرد: صنایع‌دستی مانند خراطی، شیشه‌گری، ساخت چاقو از صنایع مهم شهر قم بوده که در صورت بهسازی بازار رونق دوباره خواهد یافت.

وی همکاری همه ارگان‌های اجرایی را در بهسازی بازار کهنه عامل تشویق مردم و ارتقاء ارزش‌افزوده مغازه‌های بازار دانست و تأکید کرد: متأسفانه امروز شاهد تعطیلی بیش از نیمی از مغازه‌ها در بازار هستیم که در صورت بهسازی بازار به چرخه اقتصادی شهر بازخواهند گشت.

مسگری یکی از مشکلات بازار کهنه را تردد ماشین و موتور از وسط بازار دانست و یادآور شد: ایجاد صداهای ناهنجار و عبور ماشین و موتور باید کنترل شود. با تملک دو ملک این مشکل حل‌شده و کسبه نیز در آخر شب می‌توانند بارگیری انجام دهند.

وی در پایان با درخواست از اداره کل اوقاف و امور خیریه برای ساماندهی آب‌انبارها تصریح کرد: واقفین آب‌انبار را برای مردم وقف کرده‌اند و اگر این مکان‌ها در اختیار شهرداری قرار گیرد محلی برای کانون‌های فرهنگی با محوریت مساجد خواهد شد.