استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت در تامین اتوبوس/ وعده‌های دولت عملی شود
استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت در تامین اتوبوس/ وعده‌های دولت عملی شود
جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وعده دولت در افزایش ظرفیت 5 هزار دستگاهی ناوگان اتوبوس کشور، گفت: شورا در قالب اوراق موافقت کرده که هر میزانی از این اتوبوس‌ها به قم اختصاص داده شود، سهم مدیریت شهری تامین شود.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، عبدالله جلالی در حاشیه آیین آغاز به کار ۲۰ اتوبوس بازسازی شده و ورود ۸۳ دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل قم اظهار داشت: طی سال‌های گذشته افزایش چشمگیری در بحث قیمت اتوبوس داشتیم و از طرف دیگر شهرها از منابع دولتی که هرساله برای اتوبوس کلان شهرها اختصاص پیدا می‌کرد، محروم شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: یکی از راهکارهایی که مدیریت شهری برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود مدنظر قرار داد این بود که بازسازی اتوبوس‌هایی که در حال خروج از چرخه خدمت رسانی بودند را در برنامه کاری خود قرار دهد.

جلالی با اشاره به اینکه در سه مرحله شورای اسلامی شهر با پیشنهاد شهرداری موافقت کرد، تصریح کرد: از طرف دیگر برای بخش خصوصی این موافقت صادر شده است که اتوبوس‌های بازسازی شده و وارد چرخه خدمت رسانی شوند.

وی با بیان اینکه امروز حمل و نقل عمومی یکی از نیازهای اساسی کلان شهرهاست، عنوان کرد: در قم در سال‌های گذشته چندان مشکل آلودگی هوا نداشتیم اما وضعیت آلودگی هوای قم رفته رفته نگران کننده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه باید وضعیت حمل و نقل رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد تاکید کرد: وسایل حمل و نقل عمومی باید در دسترس مردم باشد و اعتماد مردمی را جلب کند.

جلالی با اشاره به برنامه ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر نیز تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که اتوبوس‌های جدید با موتورهای سوخت جدید که کمترین آلودگی را داشته باشند وارد شهر شوند. دولت در این رابطه ظرفیت ۵ هزار دستگاهی را اعلام کرده است که میتواند به ظرفیت حمل و نقلی کشور افزوده شود.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم که این اتفاق عملیاتی شود، تاکید کرد: پیش‌بینی کردیم تا سهم مدیریت شهری از طریق اوراق مشارکت در این موضوع تامین شود.