انضباط مالی و شفافیت مدیریت شهری سبب توسعه قم در مسیر مطلوب شده است
انضباط مالی و شفافیت مدیریت شهری سبب توسعه قم در مسیر مطلوب شده است
محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بودجه ریزی مناسب شهرداری قم و انضباط مالی و شفافیت شهرداری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: پیشرفت شهر مقدس قم طی چند سال گذشته سبب شده تا چرخ توسعه قم در ریل و مسیر مطلوبی قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، محسن بهشتی در نشست دوشنبه شب شورای اسلامی شهر قم که بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری کلانشهر قم را نیز در دستور کار داشت با بیان این که انتخابات سال آینده نباید خللی در خدمتگزاری مسؤولان شهر و استان قم به مردم ایجاد کند اظهار کرد: این امر مورد تأکید مدیریت استان است که مسؤولان باید تا دقیقه نود و حتی در دقایق اضافه، مشغول کار و تلاش و خدمت به مردم باقی بمانند.

وی افزود: خوشبختانه باید گفت چرخ توسعه قم با وجود تحریم های ظالمانه و مشکلات مختلف اقتصادی و دیگر معضلات، روی ریل قرار گرفته است و می توان امیدوار بود که هرگونه تغییر در مسؤولان شهر و یا استان نیز خللی در تداوم این توسعه وارد نخواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در ادامه گردش قدرت بر اساس رأی مردم را پدیده ای مبارک خواند و گفت: این گردش قدرت به حضور نیروهای تازه نفس و دمیده شدن روح جدید در خدمتگزاری بیشتر به مردم کمک می کند.

بهشتی همچنین به برخی مطالبات مردم قم از مدیریت شهری توجه داد و یادآور شد: یکی از این مطالبات تکمیل بلوار شهید آوینی است که امیدواریم با تعامل مدیریت حوزه های علمیه محقق شود، البته اکنون با وجود بلوار آیت الله بروجردی، مشکلی احساس نمی شود، اما آینده نگری ایجاب می‌کند تا پروژه شهید آوینی نیز در اسرع وقت به نتیجه نهایی برسد.

وی تکمیل ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) را از دیگر مطالبات مردم قم خواند و بیان کرد: امید است این پروژه نیز در ۶ ماهه نخست سال آینده با کلنگ زنی و تسریع در ساماندهی همراه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سپس به مطالبه مردم در زمینه پارکینگ عمومی پرداخت و با انتقاد از بی مهری های صورت گرفته به بازار قم گفت: یکی دیگر از مطالبات مردم، ساماندهی محوطه های بازار نو و کهنه در شهر قم است، بویژه آن که اکثر توریست های حرفه ای حتما از بازار بازدید می کنند و قطعا به سامان بودن بازارها می تواند نشانه مهمی از توجه مسؤولان به کالبد تاریخی شهر باشد.

وی در پایان سخنان خود به مطالبه مردم قم در موضوع پروژه چهل اختران اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز یکی از پروژه های چندوجهی در قم است، به معنای دیگر اگر این پروژه صرفا در اختیار مدیریت شهری بود تاکنون به نتیجه نهایی می رسید، اما چند وجهی بودن و برخی مشکلات دیگر سبب شده که این پروژه تاکنون با رفع کامل مشکلات مواجه نشود، اگرچه در روزهای اخیر تصمیماتی برای ساماندهی نسبی این پروژه با حضور برخی نمایندگان و مسؤولان شهر و استان به عمل آمده است.