سال۹۹ سالی طلایی برای ثمردهی پروژه های شهری بود
سال۹۹ سالی طلایی برای ثمردهی پروژه های شهری بود
جلالی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور و همچنین مشکلات مربوط به شیوع کرونا گفت: اغراق نیست اگر بگوییم که سال 1399 به یک سال طلایی در به ثمر نشستن پروژه های شهری قم با وجود همه مشکلات و گرفتاری ها تبدیل شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه با بیان این که در سال جاری حتی یک جلسه از شورای شهر تعطیل نشد اظهار کرد: خوشبختانه پروژه های شهری بر اساس برنامه و با نظارت به پیش رفت و بحمدالله محدودیت های مختلف مانند شرایط خاص اقتصادی و همچنین شیوع کرونا سبب ایجاد وقفه در پروژه ها نشد و در ۶ مرحله شاهد افتتاح پروژه های شهری بودیم

وی همچنین افزود: البته در آینده ای نزدیک باز هم شاهد افتتاح و بهره برداری از برخی دیگر از پروژه های شهری خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر هم در عین حال به بودجه مصوب شورای شهر برای شهرداری قم در سال ۱۴۰۰ توجه داد و گفت: نسبت بودجه جاری به عمرانی در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قم، ۲۹ به ۷۱ درصد است، ضمن آن که باید توجه داشت بودجه جاری فقط محدود به حقوق و دستمزدها نیست و موارد دیگری مانند مدیریت پسماند، رفت و روب و نگهداری فضای سبز شهری را نیز شامل می شود.

وی با ابراز تأسف درباره به ثمر ننشستن پروژه منوریل قم اذعان کرد: منوریل به عنوان یک پروژه دولتی در قم آغاز شد و تضمین منابع آن نیز با دولت بود، لذا تا وقتی که دولت پشتیبان این پروژه بوده، این پروژه نیز پیشرفت داشته ولی اکنون متوقف مانده است.

جلالی اضافه کرد: نظر مدیریت استان در حال حاضر درباره پروژه منوریل، بهره برداری از ۴٫۷ کیلومتر فعلی آن به شرط تأمین منابع از سوی دولت است، چراکه این تکمیل این پروژه در توان استان قم نیست، ضمن آن که پیمانکار قبلی مونوریل همچنان مطالباتی دارد.

وی همچنین گفت: البته باید توجه داشت که در نگاه فنی و کارشناسی، اگر پروژه منوریل به بهره برداری هم برسد کمکی به حمل و نقل و کاهش ترافیک درون شهری قم نخواهد کرد و چه بسا که باید تغییراتی نیز در نوع کاربری داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم درباره ساماندهی اطراف حرم حضرت فاطمه معصومه (س) نیز بیان داشت: ساماندهی اطراف حرم نیازمند یک تحول اساسی است، ضمن آن که برخی از آرام سازی ها و پیاده راه سازی ها در این محدوده انجام شده است و ادامه خواهد یافت.

جلالی در ادامه یادآور شد: تردیدی نیست که اگر درباره اقدامات مدیریت شهری در سال های اخیر، تحلیل های منطقی و با توجه به شاخص های علمی انجام شود، می توان گفت که اقدامات خوبی صورت گرفته که البته قطعا کافی نیست، اما در عین حالی می توان گفت که مدیریت شهری در این سال ها تلاش داشته تا ضمن برقراری انضباط مالی و شفافیت در کار خود، در خدمت مردم باشد، اگرچه قضاوت نهایی با خود مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه سال ۱۳۹۹ با وجود همه محدودیت ها و از جمله مشکلات خاص اقتصادی در کشور و شیوع کرونا، سالی طلایی برای به ثمر نشستن پروژه های شهر قم بود.

در نشست خبری رئیس شورای اسلامی شهر با اصحاب رسانه، رؤسای چهار کمیسیون تخصصی شورای اسلامی شهر قم یعنی کمیسیون های برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری، شهرسازی و معماری، عمران و حمل و نقل و همچنین خدمات شهری و امور زائرین نیز حاضر بودند، اما رؤسای دو کمیسیون تخصصی دیگر شورا یعنی کمیسیون های حقوقی و نظارت و همچنین فرهنگی و اجتماعی در نشست خبری امروز حضور نداشتند.