اضافه شدن ۴ اطلاعات هویتی به تابلوهای شهدای معابر شهر قم/تدوین سند هویتی کوچه‌های شهید
اضافه شدن ۴ اطلاعات هویتی به تابلوهای شهدای معابر شهر قم/تدوین سند هویتی کوچه‌های شهید
سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه پلاک‌های جدید کوچه‌های شهدا دارای چهار اطلاعات جدید نسبت به پلاک‌های قبلی است، گفت: محل شهادت، تاریخ شهادت، سن و عضویت در کنار عکس شهدای والامقام در تابلوهای جدید طراحی و اکران شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به اجرای طرح نامگذاری کوچه‌های شهری با عنوان “کوچه‌های آسمانی” اظهار داشت: از حدود دو سال پیش که معاندین نظام اقدام به حذف پلاک و نام شهدا از معابر شهری گرفتند، طرحی برای ماندگاری بیشتر نام و یاد شهدا در شهر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه نام و خاطره شهدا در ذهن مردم همواره ماندگار خواهد بود، تصریح کرد: کمیته‌ای برای اجرای طرح نامگذاری کوچه‌های شهر قم با حضور کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر، معاونت خدمات شهری شهرداری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، سازمان زیباسازی شهرداری و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس برای ماندگاری بیشتر نام شهدا تشکیل شد.

سبحانی ثابت ادامه داد: موضوعات طراحی، جانمایی، اطلاعات شهدا و… بعد از بررسی‌هایی مقرر شد که در تابلوهای جدید نام شهدا در کوچه‌های شهری افزوده شود و فرآیندهای منبع اطلاعات، آماده‌سازی، صحت سنجی و تولید در دستور کار قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه پلاک‌های جدید کوچه‌های شهدا دارای چهار اطلاعات جدید نسبت به پلاک‌های قبلی است، عنوان کرد: محل شهادت، تاریخ شهادت، سن و عضویت در کنار عکس شهدای والامقام در تابلوهای جدید طراحی و اکران شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به صحت سنجی اطلاعات شهدا توسط پیشکسوتان دفاع مقدس، افزود: یکی از ویژگی‌های این تابلوها نصب کدهای QR اطلاعات شهداست که توسط بنیاد حفظ آثار بر روی این تابلوهای برای معرفی بهتر شهدا انجام خواهد گرفت.

سبحانی ثابت ادامه داد: این اقدام برای نخستین بار در شهر قم در دست اقدام بوده و با پیگیری‌های انجام‌شده امیدواریم با همکاری نیروهای ارزشی در سراسر کشور به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و این تابلوها در تمامی کشور در معرض عموم قرار گیرد.

وی تعداد شهدای استان را ۶۰۹۰ شهید عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات دیگر در اجرای این طرح، تدوین سند هویتی کوچه‌های شهدا به‌منظور تشریح اقدامات و جزئیات نامگذاری بوده که به خانواده‌های شهدا اهدا خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در فاز نخست این پلاک‌ها برای کوچه‌های یک و یا نهایتاً دو شهید نصب می‌شود، اضافه کرد: مراسم رونمایی این پلاک‌ها روز پنجشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در سالن امام خامنه‌ای گلزار شهدا برگزار می‌شود.