زیرساخت ایمنی در شهرک های صنعتی قم فراهم شود
زیرساخت ایمنی در شهرک های صنعتی قم فراهم شود
عبداله جلالی رئیس شورای شهر قم با اشاره به حادثه آتش سوزی در شهرک شکوهیه قم اظهار داشت: شرایط مراکز صنعتی به گونه ای است که هر لحظه امکان حادثه میسر می باشد و نهادی مسئول باید به زیرساخت ها و تجهیزات ایمنی برای رفع این مهم همت بیشتری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در یکصد و نود و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با تبریک روز کارگر به فعالان حوزه کار و کارگری اظهار داشت: رشد و توسعه هر کشور درگرو تلاش و کوشش در راستای تولید است یکی از اثرگذاران این مسیر کارگران عزیز هستند. مدیریت شهری نیز به‌نوبه خود این روز را به کلیه عزیزان که در حوزه خدمات شهری، فضای سبز و پروژه‌های عمرانی مشغول فعالیت هستند تبریک گفته و از یاری این عزیزان در آبادانی شهر تشکر و قدردانی می‌کند.

جلالی ادامه داد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد مطهری که روز معلم نام‌گذاری شده است را نیز به همه فرهنگیان، اساتید و فعالان تعلیم و تربیت تبریک عرض کرده و آرزوی توفیق برای این عزیزان داریم، به‌واقع خدمات جهادی این عزیزان در دوران کرونا قابل‌توجه بوده است و بیانگر اثرگذاری این قشر خدوم در تعالی جامعه به سمت رشد و توسعه روزافزون است.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در شهرک شکوهیه اظهار داشت: متأسفانه دیروز شاهد حادثه تلخ آتش‌سوزی دریکی از شرکت‌های تولیدی در شهرک شکوهیه بودیم و علاوه بر خسارات مادی تعدادی از آتش‌نشانان خدوم سازمان آتش‌نشانی نیز دچار حادثه شده‌اند که آرزوی سلامتی برای این عزیزان داریم.

وی افزود: توجه به ایمنی و ایمن‌سازی در حوزه صنعت یکی از اساسی‌ترین نکات است و مسئولان مربوطه در این زمینه خاصه شرکت شهرک‌های صنعتی قم باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند تا در صورت بروز حادثه زیرساخت‌های مناسب موجود باشد.

جلالی با اشاره به وظایف سازمان آتش‌نشانی که صرفاً در حوزه محدوده شهری طبق قانون است اظهار داشت: حکم اینکه اموال و جان‌عزیزان درخطر بوده است نیروهای خدوم آتش‌نشانی با تمام قدرت وارد عرصه شده‌اند اما در این میان آسیب‌هایی نیز به اموال شهرداری واردشده است، این اموال متعلق به مردم بوده و باید جبران شود.

وی افزود: درخواست داریم شهردار محترم گزارش مستندی به وزارت کشور ارسال کنند و درخواست جبران نمایند، موقعیت جغرافیایی شهر قم به‌گونه‌ای است که شاهد این‌گونه حوادث خواهیم بود و این مهم نیازمند توجه ویژه نهادهای مسئول به زیرساخت‌ها و تجهیزات ایمنی در شهرک‌های صنعتی استان است.