توجه ویژه مدیریت شهری قم به تفکیک از مبدأ پسماند
توجه ویژه مدیریت شهری قم به تفکیک از مبدأ پسماند
جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در موضوع پسماند کمتر به فرهنگ‌سازی پرداخته‌شده و در این راستا راهی جز فرهنگ‌سازی نداریم، گفت: امروز" شعار شهر ما خانه ما" هنوز آن‌طور که باید و شاید عملیاتی نشده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی در مراسم آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری چهار پروژه زیست‌محیطی شهرداری قم که در سومین چهارشنبه افتتاح پروژه‌های شهری در قالب طرح “قم در مسیر تحول” برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع مدیریت پسماند نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر و تفکیک از مبدأ هستیم، به‌طوری‌که به تولید انرژی دست یابیم.
وی با بیان اینکه در موضوع پسماندها کمتر به فرهنگ‌سازی پرداخته‌شده و در این راستا راهی جز فرهنگ‌سازی نداریم، تصریح کرد: امروز” شعار شهر ما خانه ما” هنوز آن‌طور که باید و شاید عملیاتی نشده است و باید بیش‌ازپیش بر روی این موضوع فرهنگ‌سازی شود تا فرآیند نگهداری، جمع‌آوری، پردازش و بازیافت را به‌گونه‌ای هدایت کنیم تا با کمترین منابع اثربخشی بیشتر داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با قدردانی از افتتاح پروژه‌های زیست‌محیطی ابراز کرد: محیط‌زیست مرتبط به سلامت، بهداشت و موضوع بسیار مهمی است که باید در موضوع توسعه پایدار آن را موردتوجه قرار دارد، شهروندان پروژه‌های عمرانی شهر را به چشم می‌بینند، اما کمتر با اتفاقاتی که در حوزه محیط‌زیست و پسماند صورت گرفته آشنا هستند.
وی خاطرنشان کرد: فرآیند بازیافت پسماند قم در چند سال گذشته به‌خوبی پیش رفته و امروز شاهد این هستیم که خط دوم پردازش در حال انجام است تا دفن زباله به حداقل برسد.
جلالی با بیان اینکه امروز پسماند را به‌عنوان یک صنعت یاد می‌کنند، افزود: این مهم نشان‌دهنده اهمیت توجه به تفکیک پسماند است، به هر میزان در آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد برای جامعه بشری و استان قم می‌تواند نقش داشته باشد.
رئیس شورای شهر قم در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به منتخبان شورای اسلامی شهر قم گفت: با شرایط جدیدی که اتفاق افتاده و منتخبان جوان وارد شده‌اند، پیشنهاد است قبل از آغاز فعالیت دور جدید مدیریت شهری، روابط عمومی شهرداری با یک فراخوان نسبت به جمع‌آوری ایده‌ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات در سطح شهر و مدیریت شهری از شهروندان و حتی کاندیدهایی که موفق به حضور در شورا نشده‌اند، اقدام شود.