هدایت سیاست‌های توسعه‌ای فضای سبز به بافت فرسوده قم/ نگهداری فضای سبز کار فرهنگی می‌طلبد
هدایت سیاست‌های توسعه‌ای فضای سبز به بافت فرسوده قم/ نگهداری فضای سبز کار فرهنگی می‌طلبد
مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم خواستار هدایت سیاست‌ها و برنامه‌ای توسعه‌ای فضای سبز به بافت فرسوده قم شد و گفت: در برخی از این مناطق با فقر فضای سبز به علت نبود عرصه‌های عمومی روبرو هستیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن مالکی نژاد در جلسه شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اظهار داشت: امروز برای تمام شهروندان و حتی زائران قم این مسئله روشن و زبانزد بوده که فضای سبز قم در چندین سال گذشته توسعه‌یافته است.

وی با قدردانی از فعالیت‌های شهرداری در توسعه فضای سبز تصریح کرد: در یک سال گذشته مشارکت مردم در درختکاری افزایش‌یافته و این مهم در مجتمع‌های مسکونی نیز فرهنگ‌سازی شده و مردم بیشتر به کاشت و حفظ درخت تشویق شده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: توسعه فضای سبز حاشیه شهر قم به‌ویژه در اجرای طرح‌های بزرگ جنگلی با حضور و مشارکت تشکل‌های مختلف مردم نیز فرهنگ‌سازی خوبی ایجاد کرده و مردم به قداست درختکاری که ریشه در مکتب دین ما داشته می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق قدیمی شهر قم با فقر فضای سبز روبرو هستیم، تصریح کرد: شهرداری در گام نخست در مکان‌هایی که تملک شده و درخت کاشته شده نسبت به محوطه‌سازی اقدام و در گام بعد نیز به درختکاری و توسعه بیشتر فضای سبز اقدام کند.

مالکی نژاد خاطرنشان کرد: براین باوریم که در بخش فضای سبز نیز باید خدمت به مناطق محروم در اولویت قرار گیرد و علاوه بر اجرای فضای سبز، بوستان‌های محلی نیز در مناطق کمتر برخوردار ساخته شود که در این زمینه نیز می‌توان برخی خانه‌های قدیمی را تملک و به فضای سبز شهری تبدیل کرد.