نوسازی بافت فرسوده در قم شعاری باقی‌مانده است/تشکیل تیم پیگیری برای پروژه‌های حقوقی شهرداری
نوسازی بافت فرسوده در قم شعاری باقی‌مانده است/تشکیل تیم پیگیری برای پروژه‌های حقوقی شهرداری
دکتر حسین اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: نوسازی بافت فرسوده یکی از موضوعات بسیار مهم در قم است؛ موضوع بافت فرسوده متأسفانه شعاری بوده و در عمل موفق نبوده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهرداری در طرح “قم در مسیر تحول” اظهار داشت: اولویت‌های مدیریت شهری در دوره گذشته پروژه‌های سخت‌افزاری بود که روزبه‌روز افتتاح شد و باید به سمت پروژه‌های نرم‌افزاری حرکت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: ارتقای فضای تنفسی به نام فرهنگ و ایجاد تفرج‌گاه‌هایی با توپوگرافی‌های جذاب ویژه جوانان ازجمله پروژه‌های نرم‌افزاری و نیاز شهر است.

وی با بیان اینکه توسعه شهر الکترونیک به‌عنوان زمینه‌ساز شهر هوشمند قم از اولویت‌های مدیریت شهری است که باید موردتوجه قرار بگیرد، افزود: توسعه فضای سبز باید ادامه یابد، اما آنچه که مدنظر دوره ششم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری بوده بحث فضای سبز در دسترس است، یعنی بلافاصله فضای سبز باید در دسترس مردم قرار بگیرد.

اسلامی خاطرنشان کرد: هرچند توسعه کمربند سبز نیاز شهر است و از آلودگی‌ها و غبارهای هوا جلوگیری می‌کند، اما باید در بخش فضای سبز به توسعه‌ای دست یابیم که اگر شهروندان از درب منزل خارج شدند بتوانند در فضای سبز قرار بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه در این دوره نگاه به مناطق کم برخوردار موردتوجه و در اولویت دوره ششم شورای شهر است تصریح گرد: دراین‌باره نقاط مختلفی مورد شناسایی قرارگرفته و با شهردار مذاکراتی داشته‌ایم تا بتوانیم به وضعیت مطلوبی برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: نوسازی بافت فرسوده یکی از موضوعات بسیار مهم در قم است؛ موضوع بافت فرسوده متأسفانه شعاری بوده و در عمل موفق نبوده و شاید ترغیب‌ها نیز مشوق محسوب نمی‌شود و در حد تراکم دوطبقه و وام اشتیاق ایجاد نمی‌کند.

وی افزایش مشوق‌ها برای بافت فرسوده را مهم دانست و ادامه داد: اولویت‌های بعدی رسیدگی به پروژه‌هایی بوده که مسئله دارند؛ این پروژه‌ها نیمه‌تمام نیست و روند عادی ندارد بلکه درگیر بخش‌های حقوقی قوه قضائیه و دیگر مجموعه‌هاست که در اختیار مدیریت شهری نیست.

وی اظهار داشت: تلاش است فردی از سوی شهردار پیگیر این مسائل باشد چراکه وظیفه پیگیری در اختیار مدیریت شهری است و باید این پروژه‌ها تعیین تکلیف شود، دراین‌باره پروژه‌هایی چون شهید کاظمی و منوریل و زمزم دو دارای چنین مشکلاتی است و باید رفع شود.