توزیع عادلانه خدمات شهری با رویکرد محله محوری
توزیع عادلانه خدمات شهری با رویکرد محله محوری
دکتر اسلامی توجه بیشتر به مناطق کم برخوردار را مهم برشمرد و اظهار داشت: رعایت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و نگاه عدالت گُستر به اقشار محروم و آسیب پذیر با رویکرد محله محوری از نکاتی است که در حُکم شهرداران هم مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسین اسلامی در نشست رسمی علنی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت یاد شهدای قیام ۱۷ شهریور ماه بیان کرد: خوشبختانه خبرهای خوبی از افزایش واردات واکسن به گوش می رسد که امیدواریم این واکسن ها در کنار واکسن های ایرانی، روند بهتری از واکسیناسیون را در سراسر کشور ایجاد کند.

وی همچنین درباره ایراد کمیته انطباق به مصوبه هفته قبل شورای اسلامی شهر در موضوع تسهیلات درمانی برای رانندگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: البته فرض اولیه برای اینگونه تسهیلات و کمک ها، در نظر گرفتن محل ردیف تأمین بودجه آن است، اما به نظر می رسد این مسئله درباره این موضوع اساسا ضرورتی نداشته است.

وی با بیان این که این مصوبه سبب افزایش رضایتمندی رانندگان حمل و نقل عمومی شده است ادامه داد: البته شایسته بود تا این لایحه با دقت بیشتری در جزئیات به شورای اسلامی شهر ارائه می شد و دقت بیشتری هم در کمیسیون مربوطه درباره آن صورت می گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین اضافه کرد: در حال حاضر باید یکی از دو راه اصرار بر مصوبه و یا تمکین به نظر کمیته انطباق را مورد توجه قرار دهیم.

اسلامی سپس به پیگیری تشکیل کمیته ای در شهرداری و شورای شهر برای توجه بیشتر به مناطق کم برخوردار توجه داد و خاطرنشان کرد: رعایت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و نگاه عدالت گُستر به اقشار محروم و آسیب پذیر با رویکرد محله محوری از نکاتی است که در حُکم شهرداران هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی در عین حال به موضوع نامگذاری شوارع و معابر شهری به نام شهدای سرافراز اشاره و پیشنهاد کرد تا برخی کوچه ها بر اساس سکونت دو خانواده شهید، با عنوان ابداعی «کوچه دو شهید» مزیّن و نام آن دو شهید در ذیل تابلوی کوچه اشاره شود.