پیشرفت ۸۵ درصدی تکمیل ایستگاه مترو میدان شهید مطهری
پیشرفت ۸۵ درصدی تکمیل ایستگاه مترو میدان شهید مطهری
دکتر دهناد با اشاره به پیشرفت 85 درصدی تکمیل ایستگاه مترو میدان شهید مطهری، ابراز امیدواری کرد که با آماده شدن خط راه‌آهن هرچه سریع‌تر تست گرم پروژه انجام‌شده و با تأمین ناوگان بهره‌برداری اولیه از آن صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سیدمحمدحسین دهناد با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از پروژه مترو قم اظهار داشت: از ایستگاه شهید مطهری، سکوها و روسازی این پروژه بازدیدی صورت گرفت که طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده یک بخش خط اول قطار شهری قم تقریباً به طول ۶ کیلومتر از قلعه کامکار تا میدان مطهری و بخش دوم از میدان مطهری به سمت مسجد مقدس جمکران در حال اجرا بوده که تمرکز بر تکمیل بخش اول است.

وی با بیان اینکه دو ایستگاه میدان کشاورز و میدان مطهری در حال تکمیل است گفت: پیمانکار با جدیت در حال پیگیری آماده‌سازی این ایستگاه‌ها بوده و حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی احداث ایستگاه‌ها است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم با تأکید بر اینکه بیش از ۱۲۰ نفر تنها در بخش روسازی ریل در حال فعالیت برای تکمیل پروژه هستند افزود: یک بخش از روسازی به‌طور کامل ریل‌گذاری شده و تنها تقاطع‌ها باقی‌مانده و خط دوم نیز در حال تکمیل بوده و به‌زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: بالشتک‌های ارتجاعی استفاده‌شده بین ریل‌ها نیز از محصولات تولید داخل نصب‌شده که برای نخستین بار در کشور این اتفاق افتاده و وظیفه این متریال کاهش صدای خطوط است.

دهناد خاطرنشان کرد: ایستگاه میدان شهید مطهری سه ورودی در سه بخش میدان دارد که بخش زیادی از آن آماده و اجرایی شده و در سه‌طبقه شامل بلیت‌فروشی، سکو و تأسیسات آماده خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با آماده شدن خط راه‌آهن هرچه سریع‌تر تست گرم پروژه انجام‌شده و با تأمین ناوگان بهره‌برداری اولیه از آن صورت گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم تصریح کرد: برای فاز اول دو ایستگاه بازگشایی‌شده و چهار ایستگاه به‌صورت عبوری بوده که به‌مرور تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.