تأثیر تورم کنترل نشده بر اتمام و آغاز پروژه‌های شهری/اولویت تکمیل با پروژه‌های نیمه‌تمام
تأثیر تورم کنترل نشده بر اتمام و آغاز پروژه‌های شهری/اولویت تکمیل با پروژه‌های نیمه‌تمام
مهندس روح الله امراللهی اظهار داشت: باید توجه داشت که عقب افتادن اتمام پروژه های شهری به ویژه با توجه به تورم موجود می تواند شرایط غیرقابل پیش بینی را برای آینده این پروژه ها پدید آورد که از این رو نیازمند تدبیر لازم در این زمینه هستیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح‌الله امراللهی امروز در هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، با اشاره به لایحه اخذ مجوز اصلاح ردیف با عنوان تملک بلوارهای حضرت نرجس(س) و حضرت خدیجه(س) و ایجاد ردیف با عنوان تملک انتهای کوچه ۱۵ شهید کلهری بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم، اظهار داشت: تعیین تکلیف نهایی این کوچه در منطقه ۵ نهایی شده و به نفع شهرداری است و تصویب این لایحه در درازمدت به نفع شهرداری قم بوده و درآمدهای شهری را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با تأکید بر روند کند تملکات شهری، ابراز کرد: پروژه  بلوار جمهوری در منطقه ۲ شهرداری از زمان‌بندی خود عقب‌مانده و طبق پیش‌بینی اولیه این طرح هم‌اکنون باید به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسید.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: تورم کنترل نشده طی سال‌های اخیر مشکلات زیادی برای اتمام و آغاز پروژه‌های شهری به وجود آورده است.

وی با اشاره به روند غیرقابل‌پیش‌بینی ارز و تأثیر آن در آغاز طرح‌های جدید عمرانی، یادآور شد: به دلیل شرایط حاکم بر ارز و تورم، در سال  ۱۴۰۰پروژه شاخص جدیدی تعریف‌نشده تا پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

امراللهی با بیان اینکه از شهرداری قم انتظار داریم در برگزاری مزایدات جدیت بیشتری داشته و با انتشار مزایدات شهرداری در روزنامه‌های کثیرالانتشار این مبحث را تقویت کند افزود: توسعه املاک در بخش مزایدات اگر رشد کند امکان جبران عقب‌افتادگی‌ها در پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی فراهم خواهد شد.