فضا برای نقش‌آفرینی هنرمندان انقلابی در قم فراهم شود
فضا برای نقش‌آفرینی هنرمندان انقلابی در قم فراهم شود
دکتر ملایی با تأکید بر ایجاد بستر لازم برای فعالیت هنرمندان ارزشی، گفت: باید فضا را برای نقش‌آفرینی فناوران و هنرهای خلاق در شهر قم فراهم شود تا هنرمندان از ذوق و هنر تأثیرگذاری که از آن برخوردار هستند کسب درآمد کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مصطفی ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم ، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر حمایت از هنر و هنرمند متعهد و ارزشی تأکید فراوانی طی سالهای اخیر داشته است؛ هنرمند متعهد کسی است که بتواند ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به‌صورت مملوس در قالب‌های مختلف هنری به تصویر بکشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: درگذشته به تصویر کشیدن مفاهیم و شعائر دینی ماه محرم از طریق آیین‌هایی مانند تعزیه و روضه‌های خانگی، پرده‌خوانی و غیره انجام می‌گرفت و امروز قالب‌های هنری نیز به آن افزوده‌شده که یکی از تأثیرگذارترین آن‌ها تصویرگری است.

وی بیان کرد: هنرمندی که در این عرصه‌ها قلم بزند هنرمند متعهدی است و مقام معظم رهبری با توجه به اهمیتی که مسئله هنر و فناوری دارد طی مهروموم‌های گذشته جلسات پرشماری با اهالی فرهنگ و فناوری برگزار کرده است.

ملایی عنوان کرد: برای توسعه هنر ارزشی و حمایت از هنرمندان متعهد، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در شهر قم باید شتاب بگیرد و مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز شتاب، نوآوری و رویدادهای علمی پررنگ‌تر شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: باید فضا را برای نقش‌آفرینی فناوران و هنرهای خلاق در شهر قم فراهم شود تا هنرمندان بتوانند از ذوق و هنر تأثیرگذاری که از آن برخوردار هستند کسب درآمد کنند چراکه محور اقتصاد دانش‌بنیان خلاقیت است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، تصریح کرد: در این شرایط برای تعظیم شعائر حسینی باید آیین‌های دینی را متناسب با وضعیت جاری برگزار شود که دراین‌بین برپایی روضه‌های خانگی با توجه به محدودیت حضور افراد در آن‌ها می‌تواند موردتوجه شهروندان قمی باشد.

ملایی خاطرنشان کرد: جامعه ایمانی مشعر یکی از مجموعه‌های تأثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر کشور است و شورای شهر و شهرداری قم از هرگونه ارتباط و تعامل برای بهبود فضای فرهنگ شهر مقدس قم حمایت می‌کند.

گفتنی است کارگاه تصویرسازی روضه‌های خانگی به همت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، سازمان فرهنگی هنری وزشی شهرداری قم و جامعه ایمانی مشعر طی دو در حرم مطهر ترتیب یافت.