سامانه ۱۳۷ شهرداری گامی مؤثر در تسریع رفع مشکلات شهروندان
سامانه ۱۳۷ شهرداری گامی مؤثر در تسریع رفع مشکلات شهروندان
سرکار خانم نیازمند عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم با بیان اینکه وجود سامانه 137 شهرداری تأثیر بسزایی در ارتباط دوسویه شهروندان با شهرداری دارد، گفت: بیان مشکلات مناطق مختلف، فرصت مناسب برای توزیع عادلانه اعتبارات و تسریع در رفع مشکلات شهری شهروندان است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند در حاشیه حضور در سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری قم و پاسخ به تماس شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، ضمن ابراز خرسندی از گفت‌وگو با شهروندان اظهار داشت: در این گفت‌وگو بیشتر در جریان مسائل و مشکلات شهروندان قرار گرفتیم و بدون شک برنامه‌ریزی لازم نیز برای برطرف کردن آن انجام می‌شود.
وی با اشاره به حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهری در سامانه ۱۳۷ و پاسخ به تماس شهروندان گفت: اینکه شهروندان احساس می‌کنند یکی از اعضای شورای شهر و یا مسئولان شهری صدای آن‌ها را شنیده و به سخنانشان توجه می‌کنند نکته مهمی است؛ آن‌قدر این گفت‌وگوی مستقیم برایشان مهم است که برخی از شهروندان حدود ۲۰ دقیقه پشت خط مانده بودند تا مشکل خود را مطرح کنند.
عضو شورای اسلامی شهر قم به اهمیت وجود سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه شهروندان می‌توانند در تماس با این سامانه مشکلات شهری را به‌صورت جزئی مطرح و از سوی مسئولان مربوطه نیز پیگیری لازم برای برطرف کردن آن انجام می‌شود، نشان‌دهنده اهمیت و تأثیرگذاری سامانه ۱۳۷ است.
وی با بیان اینکه حضور مسئولان در سامانه ۱۳۷ فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با مشکلات مناطق مختلف شهری است، افزود: در گفت‌وگوی تلفنی با شهروندان در جریان مشکلات مناطق در زمینه نظافت، آسفالت، گرفتگی جداول آب و … قرار گرفته و این‌ها به ما کمک می‌کند که در تخصیص اعتبار برای رفع مشکلات توجه بیشتر داشته باشیم.
نیازمند در بخش دیگری از سخنان خود به مهم‌ترین موضوع‌های مطرح‌شده توسط شهروندان در تماس با ۱۳۷ اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوعات شامل گرفتگی جداول آب و بوی آزاردهنده آن، آسفالت و تخلفات شهری بود.
وی یادآور شد: همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی، شهروندان اعلام کردند برخی مغازه‌داران و یا افرادی که ساخت‌وساز انجام می‌دهند مواردی را رعایت نکرده و یا کمتر به آن توجه کرده‌اند و این مهم باعث ایجاد مشکل برای همسایه‌ها شده بود. البته این‌ها از مواردی است که می‌شود خیلی سریع به آن رسیدگی و رفع مشکل کرد.
عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: همچنین حمل‌ونقل شهری نیز از موضوع‌هایی بود که شهروندان به آن اشاره و اعلام می‌کردند که مسیر اتوبوس به بازار ختم نمی‌شود و به یک دغدغه در رفت‌وآمد تبدیل‌شده است.