تأمین واگن بزرگترین مشکل پروژه مترو قم/هیچ منابعی برای منوریل توسط دولت قبل تخصیص نیافت
تأمین واگن بزرگترین مشکل پروژه مترو قم/هیچ منابعی برای منوریل توسط دولت قبل تخصیص نیافت
محرری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم مهم‌ترین مشكل اين پروژه را تأمین واگن دانست و افزود: تأمین واگن خارج از اراده مديريت شهری است كه نیاز به حمایت خاص دولت و وزارت کشور داريم تا بتوانیم انجام تست گرم و عملیات آزمایشی را در سال جاری داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم اظهار داشت: مترو یکی از پروژه‌های بزرگ و سنگین در قم است که با توجه به اجرای آن به شکل تونل، زحمات همکاران پرتلاش حوزه قطار شهری و شهرداری خیلی مشهود نیست و اگر امکان بازدید برای شهروندان مهیا بود، مردم شاهد سختی‌های این پروژه بودند.

به گفته وی محدودیت‌های مالی و فنی کار را مضاعف کرده و علی‌رغم این موارد، هدف‌گذاری مدیریت شهری این بوده که در ایستگاه‌هایی در منطقه ۶ تا منطقه ۷ و حدفاصل قلعه کامکار و میدان شهید مطهری راه‌اندازی شود که این هدف‌گذاری امسال به نتیجه برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم مهم‌ترین مشکل این پروژه را تأمین واگن دانست و افزود: تأمین واگن خارج از اراده مدیریت شهری است که نیاز به حمایت خاص دولت و وزارت کشور داریم تا بتوانیم انجام تست گرم و عملیات آزمایشی را در سال جاری داشته باشیم.

وی آخرین وضعیت منوریل را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: منوریل یکی از مشکلات اساسی است که گریبان گیر مدیریت شهری شده و سال‌هاست همه مدیران استان، استانداری، نمایندگان مجلس، شورای شهر و شهرداری به دنبال حل این معضل هستند و منابع زیادی می‌خواهد که باید تأمین شود که متأسفانه دولت قبل نیز توجه خاصی به این پروژه نداشته و کمک مالی نشد که همچنان این مشکل وجود دارد.

محرری عنوان کرد: آخرین تصمیم در سال قبل انجام و قرار شد که فاز نخست این پروژه تا میدان مطهری در ۳.۴ کیلومتر به بهره‌برداری برسد، اما واقعیت این است که منابع لازم وجود ندارد و از طریق دولت انجام نشد و باید ببینیم در دولت جدید چه دیدگاهی درباره این پروژه وجود دارد.