«مسئولیت» در نگرش اسلامی بار امانتی سنگین است و برای مسئولین نعمت شمرده می شود
«مسئولیت» در نگرش اسلامی بار امانتی سنگین است و برای مسئولین نعمت شمرده می شود
رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به فرصت خدمت برای مسئولان در جامعه اسلامی، اظهار داشت: پذیرش مسئولیت در دین مبین اسلام در راستای استقرار و گسترش عدالت اجتماعی و خدمت رسانی به جامعه اسلامی در همه عرصه های اجتماعی است و «مسئولیت» در نگرش اسلامی بار امانتی سنگین است و برای مسئولین نعمت شمرده می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در آئین افتتاح دفتر دکتر امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، واقع در منطقه پردیسان با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ایجاد و تقویت روحیه خدمت به دیگران به عنوان یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت دینی معرفی شده است. وقتی از پیامبر بلندمرتبه اسلام درباره محبوب ترین بندگان نزد خداوند سؤال شد، ایشان فرمودند: محبوب ترین بندگان نزد خداوند، آن کسی است که سودش بیشتر به مردم برسد.

وی ادامه داد: خداوند متعال را شاکریم که فرصتی فراهم شده است تا خدمتی دیگر به مردم عزیز شهر قم ارائه شود، امروز درب دیگری از درب های خدمت به روی مردم گشوده می شود، برای مسئولان این حضورها و حل مشکلات نعمت و فرصتی مغتنم تلقی می شود، پذیرش مسئولیت در دین مبین اسلام در راستای استقرار و گسترش عدالت اجتماعی و خدمت رسانی به جامعه اسلامی در همه عرصه های اجتماعی است و «مسئولیت» در نگرش اسلامی بار امانتی سنگین بر شانه افراد است.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به شرایط موجود کشور و توجه به ظرفیت های درونی که مورد توجه خاصه رهبر انقلاب نیز می باشد، ادامه داد: آحاد جامعه نشان دادند که علی رغم همه مشکلات موجود و وعده هایی که متاسفانه کمتر محقق شد و در کنار این مهم وابستگی که به بیرون از کشور و ظرفیت های آن شکل گرفت و باعث عقب افتادگی های در حوزه های مختلف گردید؛ همچنان پشتیبان نظام اسلامی هستند و دلدادگی خود به کشور و نظام اسلامی را همواره ثابت کرده اند.

وی افزود: از جمله شاخص های مهمی که باید در ذیل خدمت به مردم مورد توجه باشد؛ عدم تبعیض در خدمت‌رسانی به مردم و لزوم توجه بیشتر به محرومان و مناطق کمتر برخوردار است، شورای اسلامی شهر مقدس قم، راهبرد اصلی خود را توجه به مردم و دغدغه های آنان و لزوم توجه به عدالت توزیع منابع و امکانات در مناطق شهری می داند و شهردار محترم نیز یکی از افراد باتجربه را به عنوان مشاور خود در این زمینه منصوب کرده اند.

دکتر اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته ای در شورای اسلامی شهر قم، برای توسعه عدالت شهری در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه ویژه به مناطق کم برخوردار، اظهار داشت: متاسفانه این شهر در سنوات قبل دچار عقب ماندگی های عدیده ای بوده است. این عقب افتادگی زیبنده شهر قم با اثرگذاری جهان شمول آن نیست، در سایه لطف و عنایت الهی و توجهات بانوی کرامت و عصمت، حضرت معصومه سلام الله عیلها، مدیریت شهری در تلاش است تا در کنار یاری مردم عزیز، برگ زرینی دیگر در تاریخ شهرانقلاب ثبت نماید.