اصل ایمنی باید در سبد اولویت مردم و مدیران قرار گیرد/لزوم به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی
اصل ایمنی باید در سبد اولویت مردم و مدیران قرار گیرد/لزوم به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی
دکتر دهناد با تاکید بر تغییر نگرش در حوزه ایمنی اظهار داشت: مسئله ایمنی باید در سبد اولویت‌های شهروندان و مدیران اجرایی قرار بگیرد و چون این مسئله در سطوح بالایی مدیریتی موردتوجه جدی قرار نگرفته در زندگی روزمره شهروندان نیز انعکاس و برون دادی ندارد و آثار این چالش در حوادث حین کار به‌صورت متوالی مشاهده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از ایستگاه‌های آتش‌نشانی اظهار داشت: مشکلات و چالش‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در مباحث بودجه‌ای، رفاهی و تأمین تجهیزات باید با قرارگرفتن در برنامه‌های اولویت‌دار مجموعه مدیریت شهری کمتر شود.
وی با بیان اینکه طبق قانون وظیفه حفظ و نگهداشت شهر در برابر آتش‌سوزی و اموری از این قبیل بر عهده مجموعه مدیریت شهری گذاشته‌شده است،‌ابراز کرد: متأسفانه ابراز قانونی و تجهیزات لازم برای جلوگیری از وقوع مخاطرات در قانون دیده نشده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا؛ آتش‌نشان‌ها به اندازه یک ضابط قضایی دارای قدرت هستند و بر همین مبنا یک ایستگاه آتش‌نشانی می‌تواند یک واحد تجاری، مسکونی، تفریحی و غیره که فاقد ایمنی‌های لازم است را پلمپ یا از احداث آن جلوگیری به عمل آورد.
به گفته وی ضریب نفوذ سازمان آتش‌نشانی در کشور ما در حد صدور ابلاغیه‌های هشدار است که نوعاً موردتوجه نیز قرار نمی‌گیرد که نمونه بارز آن در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو نمایان شد.
دهناد خاطرنشان کرد: مسئله ایمنی باید در سبد اولویت‌های شهروندان و مدیران اجرایی قرار بگیرد و چون این مسئله در سطوح بالایی مدیریتی موردتوجه جدی قرار نگرفته در زندگی روزمره شهروندان نیز انعکاس و برون دادی ندارد و آثار این چالش در حوادث حین کار به‌صورت متوالی مشاهده می‌شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم باید متناسب با رسالت‌ها و وظایفی که از آن می‌رود بروز و مدرن شود.