از مشارکت شهرداری قم برای نوسازی و تجهیز ۱۴۵ مدرسه تا برگشت طرح تشکیل کمیته امور بانوان و خانواده برای بررسی دقیق
از مشارکت شهرداری قم برای نوسازی و تجهیز ۱۴۵ مدرسه تا برگشت طرح تشکیل کمیته امور بانوان و خانواده برای بررسی دقیق
طرح تشکیل کمیته امور بانوان و خانواده مهم‌ترین لایحه دهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بود که برای بررسی بیشتر ساختار، وظایف و تعاریف به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارجاع داده شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز با حضور دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم، معاونان شهرداری و اعضای شورای شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد.

اخذ مجوز اجرای تفاهم‌نامه بین شهرداری قم و اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس قم اولین لایحه دهمین جلسه رسمی شورای شهر قم بود که با رأی اکثریت اعضای شورای شهر قم تصویب شد. در خلال بررسی این لایحه از همکاری و تعامل شهرداری قم برای نوسازی و تجهیز ۱۴۵ مدرسه شهر خبر داده شد.

در ادامه این جلسه، طرح شورای اسلامی شهر قم مبنی بر تشکیل کمیته امور بانوان و خانواده با تضارب آرا بین موافقین و مخالفین همراه شد و در نهایت این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شد.

نرجس نیازمند عضو شورای شهر از موافقین این طرح با اشاره به طرح شورای مبنی بر تشکیل کمیته بانوان و امور خانواده، اظهار داشت: بانوان نیمی از جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند و برای اینکه این کمیته بتواند اقدامات مستقلی برای زنان انجام دهد باید در ذیل هیئت‌رئیسه قرار گرفته تا بانوان بتوانند مطالبات خود را به‌صورت مستقیم از هیئت‌رئیسه پیگیری کنند.

وی ادامه داد: چشم‌انداز شهر طراز انقلاب اسلامی ناظر بر توسعه عادلانه شهری، رصد و پیگیری پروژه‌های شهری و توزیع عادلانه این سرانه‌ها در حوزه بانوان و با توجه به وجود بسیاری از امور دیگر باید کمیته مستقلی زیرنظر هیئت‌رئیسه تشکیل شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز در مقام مخالف با تأکید بر ابهامات موجود در طرح مذکور، ابراز کرد: قبل از تشکیل هر کمیته‌ای در شورای شهر قم، باید وظایف کمیته و حیطه وظایف شهرداری در آن امور به‌صورت کامل مشخص شود.

سید مجتبی سبحانی ثابت ادامه داد: طرح تشکیل کمیته بانوان و خانواده باید در کمیسیون تلفیق به‌صورت دقیق بررسی شود و حیطه وظایف، رسالت‌ها و اهداف آن مشخص شود و تعریف درستی از آن انجام بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز درباره این طرح اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده و جایگاه این موضوع در مباحث دینی آن‌چنان زیاد است که نیازی به تفسیر و توضیح بیشتری ندارد.

مصطفی ملایی ادامه داد: کمیته امور بانوان و خانواده با توجه به اینکه ماهیت تخصصی دارد باید در ذیل مباحث مربوط به کمیسیون فرهنگی تعریف شود.

همچنین قرارداد علی ریاضی به‌عنوان مشاور کمیسیون عمران و حمل‌ونقل سومین لایحه این جلسه بود که با رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم تصویب شد.