تأمین ایمنی شهرک‌های صنعتی، خارج از وظایف سازمان آتش‌نشانی قم است
تأمین ایمنی شهرک‌های صنعتی، خارج از وظایف سازمان آتش‌نشانی قم است
دکتر اسلامی با اشاره به عملیات‌های پرتکرار برون‌شهری سازمان آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی، گفت: طبق ضوابط، شهرک‌های صنعتی باید مباحث ایمنی خودشان را تأمین کنند و ورود سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم به حوادث این شهرک‌ها صرفاً با مجوز ستاد مدیریت بحران امکان‌پذیر است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی امروز در دهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، با اشاره به روز ۷ مهرماه و روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی اظهار داشت: تجهیزات و دغدغه‌های این سازمان باید به‌صورت کامل برطرف شود تا نیروهای آتش‌نشانی هیچ نگرانی جزء نجات جان مردم نداشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: در قالب ماده ۱۶ در طی سال کمک‌های زیادی به نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم می‌شود.

وی با اشاره به عملیات‌های برون‌شهری سازمان آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی، گفت: طبق ضوابط، شهرک‌های صنعتی باید مباحث ایمنی خودشان را تأمین کنند تا با ورود سازمان آتش‌نشانی قم امکان امدادرسانی همزمان به شهروندان در حوادث شهری سلب و عواقب حقوقی و اخلاقی به سمت این سازمان روانه نشود.

اسلامی همچنین با گرامیداشت یازدهم مهرماه و روز جهانی سالمند، تصریح کرد: باید فضاهای شهری برای حضور سالمندان به فضایی سالم و بانشاط تبدیل شود.

وی با اشاره به لایحه تشکیل کمیته امور بانوان و خانواده نیز عنوان کرد: در اینکه این کمیته زیر نظر هیئت‌رئیسه یا کمیسیون فرهنگی باشد اختلاف‌نظرهایی بین اعضای شورای اسلامی شهر وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.