لزوم ساماندهی پایانه‌های مسافربری خرمشهر و فدک قم/هماهنگی دستگاه‌های متولی در ایجاد زیرساخت‌ها
لزوم ساماندهی پایانه‌های مسافربری خرمشهر و فدک قم/هماهنگی دستگاه‌های متولی در ایجاد زیرساخت‌ها
ماشاالله سعادتمند عضو هیئت‌رئیسه شوراي اسلامی شهر قم با اشاره به اهميت ساماندهی پایانه‌های مسافربری فدك و خرمشهر گفت: نیاز است نسبت به ایجاد زیرساخت‌های با هماهنگی شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و پلیس راهور برنامه‌ریزی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشاالله سعادتمند در حاشیه بازدید از سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز اظهار داشت: در این بازدید رئیس سازمان توضیحاتی از آخرین وضعیت شرایط سازمان پایانه‌ها ارائه داده و برخی از مشکلات نیز بحث و تبادل‌نظر شد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات و مشکلات سازمان پایانه‌ها و ترمینال مرکزی عدم وجود راه دسترسی مناسب بوده که باید با همکاری اداره کل راه و شهرسازی رفع مشکل شود گفت: ورودی پایانه مرکزی مسافربری شهر از سمت تهران وضعیت مناسب دارد ولی خروجی آن مناسب نیست که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه راه‌اندازی پایانه فدک تأثیر منفی بر شرکت‌های فعال در پایانه‌ها داشته است، ابراز کرد: بیشتر اتوبوس‌ها مستقیم وارد پایانه فدک می‌شوند و نسبت به سوار و پیاده کردن مسافران اقدام می‌کنند که این موضوع ضرر و زیان شرکت‌های فعال در پایانه‌ها را به دنبال داشته است.

وی در مورد پایانه خرمشهر نیز تصریح کرد: این پایانه نیز راه دسترسی ندارد، مسافران زیر پل و کنار خیابان سوار و پیاده می‌شوند که بسیار خطرناک است که باید راه دسترسی مناسب برای آن پیش‌بینی و فضای پیاده و سوارشدن مسافر نیز تعیین شود.

سعادتمند با بیان اینکه سازمان پایانه‌ها می‌تواند در رضایت‌مندی مسافران و ارائه خدمات به آنان مؤثر باشد، افزود: قم یک شهر مسافر پذیر بوده و با توجه به موردتوجه بودن گردشگری مذهبی آن و ورود و خروج گردشگران خارجی، نیاز است نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ورود و خروج مسافران و زائران کریمه اهل‌بیت(س) با هماهنگی شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و پلیس راهور برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اگر پایانه فدک به همین صورت ارائه خدمات دهد باعث بی‌نظمی و حوادث مختلف می‌شود که باید با یک برنامه‌ریزی تلاش کنیم این پایانه ساماندهی شود.

عضو شورای شهر قم تأکید کرد: فراهم کردن سکوهای پیاده و سوارشدن مسافر و به‌روزرسانی بهترین خدمات به زائران که باعث احترام ما هستند باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.