لزوم تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نابینایان در شورای شهر قم
لزوم تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نابینایان در شورای شهر قم
آمره از لزوم تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نابینایان در شورای شهر خبر داد و گفت: شنیدن مشکلات و دغدغه‌های این افراد گام نخست در سیاست‌گذاری و اجرای طرح‌های کاربردی در شهر بوده و باید مدیران از مرحله سیاست‌گذاری و تصویب مصوبات عبور کنند.

به گزارش روابط عمومی شوری اسلامی شهر مقدس قم، معصومه آمره در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی روز جهانی نابینایان در بوستان شهید بنیادی، رسیدگی به مشکلات نابینایان و معلولان جامعه را نیازمند ایجاد نگاهی تخصصی در بین مدیران دانست و اظهار داشت: باید کارگروه ویژه‌ای برای این افراد در شورای شهر و شهرداری و با حضور نمایندگان این افراد تشکیل شود.

وی شنیدن مطالبات این افراد را برای سیاست‌گذاری درست و اصولی لازم دانست و افزود: کاش مدیران برای یک روز با شرایط معلولان و نابینایان در شهر تردد کرده تا برای رفع مشکلات این افراد از مرحله سیاست‌گذاری و تصویب مصوبات عبور کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم، بسترسازی مناسب برای شهروندان دارای شرایط خاص حرکتی را کند و غیراصولی دانست و تصریح کرد: در کلان‌شهرهای دیگر در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک کارهای خوبی برای این افراد انجام‌شده و می‌توان از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم.

وی حرکت به سمت هوشمندسازی در حوزه حمل‌ونقل را یکی از اقدامات مؤثر در این حوزه دانست و ابراز کرد: در شهر قم تنها اقدامات اولیه در حوزه بسترسازی مناسب برای این افراد انجام‌شده و امیداریم حرکت شهرداری برای این افراد سرعت بیشتری پیدا کند.

آمره از دعوت انجمن‌ها و سمن‌های جامعه نابینایان به شورای اسلامی شهر قم خبر داد و گفت: شنیدن مشکلات و دغدغه‌های این افراد گام نخست در سیاست‌گذاری و اجرای طرح‌های کاربردی در شهر بوده و تا زمانی که مستقیم با این افراد ارتباط نداشته باشیم نمی‌توانیم اقدام جامع و کاربردی انجام دهیم.

وی هوشمند سازی تقاطع معصومیه را یک اقدام عملیاتی شاخص در این حوزه عنوان کرد و افزود: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم طرح‌های خوبی در حوزه هوشمندسازی داشته و امیدواریم شاهد عملیاتی شدن تمام طرح‌ها باشیم.