شهرداری قم امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای روسازی معابر شهری هزینه کرده است
شهرداری قم امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای روسازی معابر شهری هزینه کرده است
دکتر دهناد با اشاره به توجه به مبحث روسازی در عصر حاضر، اظهار داشت: روسازی معابر همیشه به عنوان یکی از موضوعات مهم و پرهزینه مدیریت شهری مطرح بوده و طی سال جاری شهرداری قم ۱۰۰ میلیارد تومان برای روسازی معابر هزینه کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه به ریاست دکتر حسین اسلامی و با حضور دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران و دکتر محمد حسین نوروزی معاون مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورا برگزار شد.

رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «مدیریت روسازی در عصر حاضر»، اظهار داشت: روسازی معابر همیشه به عنوان یکی از موضوعات مهم و پرهزینه مدیریت شهری مطرح بوده و طی سال جاری شهرداری قم ۱۰۰ میلیارد تومان برای روسازی معابر هزینه کرده است.

دکتر محمدحسین دهناد اشاره به اصل روسازی در عصر حاضر، بیان کرد: در معابر شهری دو نوع روسازی آسفالتی و بنتنی انجام می گیرد.

وی کرد: در روسازی آسفالتی مهمترین ماده مضرف شده قیر و در روسازی بتنی سیمان مهمترین مصالح مصرفی را تشکیل می دهد و هم اکنون در بلوار آیت الله بروجردی، شهرداری قم با عبور از روسازی آسفالتی روسازی بتنی را در پروژه های شهری انجام می دهد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به سقف درصد بالای روسازی معابر، اظهار داشت: در ۵ سال گذشته شهرداری قم برای روسازی معابر ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار بکار برده است.

وی تصریح کرد: در ۳ سال گذشته قیمت قیر ۹ برابر افزایش یافته است و این مساله اهمیت نگهداری آسفالت و ترمیم آن را بیش از گذشته مهم کرده است.

رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم افزود: طی ۵ سال گذشته ۳۰ درصد معابر شهری قم روسازی جدید شده یا روکش آسفالت آنها ترمیم و اصلاح شده است.