پیام تبریک شورای اسلامی شهر مقدس قم به مناسبت هفته وحدت
پیام تبریک شورای اسلامی شهر مقدس قم به مناسبت هفته وحدت
شورای اسلامی شهر قم، به یاد شهید بین المللی مقاومت، حاج قاسم سلیمانی که سردمدار ندای وحدت در منطقه بود، پیشاپیش فرا رسیدن ولادت ختم‌المرسلین، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) و امام جعفر صادق (علیه‌السلام) را تبریک و تهنیت عرض می‌نماید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، شورای اسلامی شهر قم طی پیامی میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت را تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا
وجود پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، بزرگترین مایه‌ی وحدت در تمامی ادوار اسلامی بوده است و امروز هم می‌تواند باشد. امام خامنه ای (مدظله العالی)
قرآن کریم هرجا سخن از وحدت میان مسلمانان به میان می آید از آن به نیکی یاد می کند و آن را می ستاید و هرجا که از تفرق و دوگانگی سخن به میان می آورد آن را نکوهش می کند در آیه فوق الذکر خداوند به همه مسلمانان دستور می دهد که همگی به ریسمان الهی چنگ بزنند و از هم فاصله نگیرند.
از ارکان سازنده وحدت، عقیده عموم بر این است که خداوند حکیم برای هدایت بشر و راهنمایی او پیامبرانی برانگیخته تا آنان را به راه راست هدایت کنند و همانطور که مقام معظم رهبری با اشاره به نقش حضرت پیامبرختمی مرتبت نیز عنوان نموده اند اصل مشترک در میان تمام پیامبران، مسأله توحید، بالأخص توحید در عبادت است. یعنی همگان بشر را به پرستش خدا دعوت کرده و از پرستش غیر باز داشته اند.
همه ساله در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد آخرین فرستاده خدا و به ابتکار حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی، هفته وحدت برگزار می شود تا مسلمان به جشن و سرور بپردازند. این گام مثبت از طرف امام راحل در جهت تقویت و استحکام وحدت امت اسلامی و ارایه الگو و نمونه عملی برای ما مسلمانان بود.
شورای اسلامی شهر مقدس قم با یاد شهید بین المللی مقاومت، حاج قاسم سلیمانی که سردمدار ندای وحدت در منطقه بود، پیشاپیش فرا رسیدن ولادت خجسته و پرمیمنت ختم‌المرسلین، پیام‌آور عزت، رحمت و سعادت کلّ بشر حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) و ولادت فرخنده امام جعفر صادق (علیه‌السلام) را تبریک و تهنیت عرض می‌نماید.
شورای اسلامی شهر مقدس قم