وجود بیش از ۲۶ هزار کارگر ساختمانی در قم/برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارگران
وجود بیش از ۲۶ هزار کارگر ساختمانی در قم/برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارگران
رئیس کانون کارگران ساختمانی قم از تحت پوشش بیمه بودن 24 هزار کارگر فصلی و ساختمانی قم در سازمان تأمین اجتماعی و در صف انتظار بودن 2 هزار و 500 کارگر ساختمانی دیگر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عباس شیری در دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات شهید باکری این شورا، اظهار داشت: در استان قم ۲۴ هزار کارگر فصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند و ۲ هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی نیز در صف تأمین اجتماعی هستند.

رئیس کانون کارگران ساختمانی قم با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در ساختمان بالغ‌بر ۶۰ درصد است تصریح کرد: به همین منظور افزایش ایمنی ضریب کار در قالب کارگاه‌های آموزشی به کارگران فصلی و ساختمانی انجام می‌گیرد.

به گفته وی، همچنین آموزش و رتبه‌بندی کارگران فصلی قم نیز برای نحوه کار در ارتفاع در پروژه‌های انبوه‌سازی توسط کانون کارگران فصلی قم عملیاتی شده است.

بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور یادآور شد: کارگران ساختمانی درخواست دارند تا شهرداری قم یک قطعه زمین یا ساختمانی با حفظ مالکیت برای ایجاد ستاد مرکزی کارگران فصلی و حل‌وفصل مشکلات این افراد در اختیار این کانون قرار دهد.

شیری عنوان کرد: در سه دوره قبلی شورای اسلامی شهر قم به‌رغم تلاش‌های این کانون، زمین و ساختمانی توسط شهرداری قم برای این موضوع اختصاص نیافته است، درحالی‌که در بسیاری از شهرهای کشور چنین امکاناتی از سال‌های قبل فراهم‌شده است.

وی ابراز داشت: اگر قطعه زمین یا ساختمانی توسط شهرداری قم به این کانون اختصاص یابد امکان ساماندهی این افراد در قالب سامانه‌های قابل‌اطمینان و حل‌وفصل مشکلات فیزیکی آن‌ها فراهم می‌شود.

رئیس کانون کارگران ساختمانی قم اذعان کرد: با همکاری نهادهای دیگر استان در دوران کرونا ۲۳ هزار بسته معیشتی در اختیار کارگران فصلی استان قرار گرفته است.