ورود جدی شورای شهر قم به مسئله زن و خانواده با راه‌اندازی کمیته تخصصی
ورود جدی شورای شهر قم به مسئله زن و خانواده با راه‌اندازی کمیته تخصصی
امرالهی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم با اشاره به تشکیل کمیته بانوان و خانواده ذیل نظر هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: ورود تخصصی این نهاد به امور زن و خانواده جای امیدواری دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح‌الله امراللهی در دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره راه‌اندازی کمیته بانوان و خانواده، خاطرنشان کرد: ورود تخصصی به این مباحث اتفاق مثبتی در شورای شهر قم است و سبب می‌شود تا این حوزه به‌صورت دقیق توسط یک کمیته دنبال شود و در پایان دوره چهار ساله نیز همین کمیته پاسخگوی اقدامات و مطالبات زنان قم باشد.

وی یادآور شد: بهتر است این کمیته ذیل نظر هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم باشد و اتفاقات مربوط به تغییرات عفاف و حجاب نیز در قالب این کمیته به‌صورت تخصصی‌تر دنبال گردد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه صنعت ساختمان در کنار صنعت خودرو جزء بزرگترین صنایع کشور هستند تصریح کرد: صنعت ساختمان در قم حضور پررنگی دارد اما ساماندهی و ورود تخصصی به فعالان این عرصه دچار عقب‌افتادگی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری قم می‌تواند ساختمان یا قطعه‌ای در اختیار کانون کارگران فصلی قرار بدهد، به شرطی که این ستاد کار را برای فعالیت کارگران تنگ نکند و شاهد بروکراسی‌های جدیدی در قالب آن نباشیم.

به گفته امراللهی اگر از کارگران فصلی حمایت شود نتیجه حمایت از آن‌ها در توسعه شهری به نفع تمام شهروندان تمام می‌شود.