تلاش برای ثبت روز قم به‌عنوان روز ملی در تقویم کشور
تلاش برای ثبت روز قم به‌عنوان روز ملی در تقویم کشور
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تلاش برای ثبت "روز قم" در تقویم ملی کشور گفت: از سه سال گذشته که "روز قم" در استان برگزارشده تلاش‌ها، مقدمات و درخواست‌هایی برای ثبت این روز در تقویم ملی کشور به شورای عالی فرهنگی انجام‌شده و پیگیر ثبت ملی این روز هستیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت در حاشیه برگزاری همایش دوچرخه‌سواری که به مناسبت گرامیداشت روز قم برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، ضمن تبریک ایام ورود پرخیر و برکت حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری قم از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای گرامیداشت “روز قم” انجام داده است.
وی با بیان اینکه برخی از این برنامه‌ها به‌صورت مشارکتی با دستگاه‌های مختلف استان و دستگاه‌های حاکمیتی صورت خواهد گرفت، ابراز کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، طوری برنامه‌ریزی‌شده که درشان مردم قم باشد.
عضو شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه “روز قم” سبب هویت بخشی به مردم قم می‌شود، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های گرامیداشت این روز، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری بوده که با مشارکت ۷۰۰ نوجوان و جوان برگزار شد و بارقه‌های رشد و شکوفایی استعدادها در این برنامه به‌خوبی نمایان بود.
وی با اشاره به تلاش برای ثبت “روز قم” در تقویم ملی کشور یادآور شد: از سه سال گذشته که “روز قم” در استان برگزارشده تلاش‌ها، مقدمات و درخواست‌هایی برای ثبت این روز در تقویم ملی کشور به شورای عالی فرهنگی انجام‌شده و پیگیر هستیم تا با ثبت آن به‌عنوان روز ملی، همه ایران و شیعیان بتوانند از خیرات و برکات معنویت این روز استفاده کنند.