ادعای حذف قم از طرح جهش به خاطر نامه شورای شهر بی‌انصافی است
ادعای حذف قم از طرح جهش به خاطر نامه شورای شهر بی‌انصافی است
دکتر اسلامی با اشاره به حواشی عدم‌حمایت شورای شهر از الحاق نشدن اراضی جدید به شهر اظهار داشت: رئیس وقت شورای شهر قم در این نامه تأکید کرده است که فرآیندهای قانونی الحاق رعایت نشده است و تمام مباحث مربوط به آن مستدل و مستند بوده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی امروز در سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به حواشی عدم‌حمایت شورای شهر از الحاق نشدن اراضی جدید به شهر اظهار داشت: رئیس وقت شورای شهر قم در این نامه تأکید کرده است که فرآیندهای قانونی الحاق رعایت نشده است و تمام مباحث مربوط به آن مستدل و مستند بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: اینکه یکی از مسئولان استان در سخنانی مطرح کرده که نامه شورای پنجم بهانه به دست شورای عالی شهرسازی و معماری داده تا قم از مرحله اول جهش تولید حذف شود، مسئله درستی نیست.

به گفته وی، این مسئول به‌احتمال‌زیاد در مباحث خود نتوانسته منظور خود را به‌درستی انتقال دهد؛ به همه شهروندان توصیه می‌شود نامه رئیس سابق شورای اسلامی شهر را در این رابطه مطالعه و بررسی کنند.

وی مشکلات پردیسان را موردتوجه قرار داد و افزود: تبدیل پارکینگ و حیاط به تجاری و صدور تجاری‌های موقت از مشکلات عمده پردیسان است که باید حل شود و مردم این منطقه از این معضل خارج شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر محدودیت در صدور مجوز تجاری در این شهرک سبب مشکلات بی‌شماری برای شهروندان شده بود و شهروندان برای خرید مجبور بودند تا هسته مرکزی شهر جابه‌جا شوند.

وی با اشاره به مسئله چندصدایی در شورای شهر قم، ابراز داشت: تضارب آرا، استدلال و انتقاد اگر در شورا نباشد این نهاد ماهیت ذاتی خود را از دست می‌دهد و برخی شهروندان از این سخن شهردار برداشت ناصوابی کرده‌اند.

اسلامی یادآور شد: شهر قم در حال تبدیل‌شدن به جهان شهر دینی و شیعی است و از تمام کشورهای دنیا برای زیارت و سکونت به این شهر مسافرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آن چیزی که به شهر مقدس قم منزلت و کرامت داده ورود حضرت معصومه(س) است اذعان کرد: قبل از ورود این بانوی کریمه تفاوتی بین این شهر با سایر شهرها وجود نداشت ولی به یُمن حضور کریمه اهل‌بیت(س)‌امروز قم به شهری در تراز جهان اسلام تبدیل‌شده است.