رونق مشاغل خانگی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد
رونق مشاغل خانگی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد
نیازمند عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه برندسازی تولیدات مشاغل خانگی به تثبیت اشتغال زنان سرپرست خانوار کمک می‌کند، گفت: عدم شبکه سازی، حلقه مفقوده و مشکل اصلی امروز کسب و کارهای مردمی در قم است و رونق مشاغل خانگی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند افزود: بانوان کارآفرین در مشاغل خانگی قم آشنایی چندانی با بازارهای اینترنتی و کسب و کارهای مجازی جهت عرضه محصولات خود ندارند و به همین علت بازدهی این تولیدات کمتر از ظرفیت واقعی آنهاست.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر تحولات دنیای معاصر با رشد روزافزون تکنولوژی و تغییر شیوه های رایج برخی فعالیت های اقتصادی، ادامه داد: برای اینکه کسب و کار کارآفرینان مشاغل خانگی رونق داشته باشد لازم است تا با حمایت دستگاه های متولی همزمان بازارچه های مجازی و فیزیکی عرضه تولیدات این افراد فراهم شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بانوان و خانواده در شورای اسلامی شهر قم، یادآور شد: تامین معیشت پایدار زنان سرپرست خانوار یکی از دغدغه های همیشگی مجموعه مدیریت شهری است و این کمیته می تواند در تسهیل فضای کسب و کار زنان کارآفرین شهری اقدام های مطلوبی انجام دهد و در این راستا از نظرات کارشناسی صاحبان فکر و ایده در کسب و کارهای نوین جهت پیاده سازی آن در شهر استفاده کند.

وی اضافه کرد: آموزش مهارت های لازم جهت معرفی و فروش و کمک به اشتغال کارآفرینان مشاغل خانگی از طریق ایجاد بازارچه های عرضه محصولات در نقاط مختلف شهر و سهولت در دسترسی از راهکارهایی است که می تواند به درآمد پایدار این افراد در شرایط سخت اقتصادی کمک کند.

نیازمند، اولویت مشاغل خانگی و کسب و کارهای مردمی را در بهبود اقتصاد شهری و کاهش آسیب های اجتماعی مهم دانست و تصریح کرد: باشبکه سازی در مشاغل خانگی ضمن مشخص شدن مسیر آینده این فعالیت ها ، پایداری و ماندگاری این مشاغل نیز تثبیت می شود.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی فعالیت های جزیره ای در مشاغل خانگی کارآفرینان شهری، گفت: مشاغل خانگی به خاطر نوع فعالیتی که دارد با تسهیلات اندکی به مرحله درآمدزایی می رسد. در حد توان شهر قم باید سهم مشاغل خانگی در اقتصاد شهری را توسعه دهد.