لزوم عمل‌گرایی و همکاری دستگاه‌های استان برای گرامیداشت روز قم
لزوم عمل‌گرایی و همکاری دستگاه‌های استان برای گرامیداشت روز قم
سعادتمند عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ابتکار خوب شورای شهر و شهرداری برای نام‌گذاری « روز قم » گفت: ما باید برای این روز اهمیت زیادی قائل شویم و این روز را با همكاری دستگاه‌های ديگر در عمل گرامی بداریم.

به گزارش روابط عمویم شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشاالله سعادتمند با اشاره به اینکه ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم با ابتکار خوب شورای شهر و شهرداری « روز قم » نام‌گذاری شد، اظهار کرد: ما باید برای این روز اهمیت زیادی قائل شویم و این روز را با همکاری دستگاه‌های دیگر در عمل گرامی بداریم.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: یکی از کارهای شورای شهر و شهرداری قم این است که تمام فعالیت‌های خود در همه زمینه‌ها را حول محوریت حرم مطهر تعریف کنند.

وی با اشاره به اینکه حرم مطهر حضرت معصومه(س) نگین شهر قم است و آبادانی این شهر حول حرم شکل‌گرفته است، گفت: مساحت قابل‌توجهی از محدوده حرم بافت قدیمی و بخشی از آن بافت تاریخی است، مدیریت شهری باید با کار فرهنگی و جهادی به دنبال احیای بافت فرسوده این منطقه باشد و همچنین حساسیت‌های لازم نسبت به حفظ و حراست از بافت تاریخی هسته مرکزی شهر نیز داشته باشد.

سعادتمند با تأکید بر اینکه برخلاف بافت تاریخی و مذهبی اطراف حرم مطهر که بالاترین ارزش را برای قمی‌ها دارد، بافت فرسوده ارزشی نداشته و ضد ارزش نیز هست، ابراز کرد: باید تدبیر صحیح و کار جهادی فضای پیرامون حرم مطهر را به بهترین نحو بسازیم، زیباسازی و تعمیر کنیم.

وی با بیان اینکه عمران و آبادانی این منطقه باید به نحو احسن صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با این کار رضایتمندی زائرین، کسبه اطراف حرم و همشهریان قمی که جز دغدغه‌های اصلی شورای شهر و شهرداری است فراهم می‌شود و ان شالله همه با هم بتوانیم با دعای حضرت شهری زیبا، آباد و پیشرفته را داشته باشیم.